İptal gerekçesi 'zarar'mış

AK Parti Tekirdağ Milletvekili Ayşe Doğan, 15 Şubat tarihinde durdurulan Çerkezköy-Kapıkule-Çerkezköy ve Çerkezköy-Uzunköprü-Çerkezköy ekspres tren seferlerinin, gelirin gideri karşılamaması ve yol

GÜNDEM 17.02.2016 09:26:00 0
İptal gerekçesi

4 AYLIK SERÜVEN

TCDD, Trakya üzerindeki demiryolu ağında yaptığı düzenleme çalışmalarının ardından 3 yıl sonra, geçtiğimiz 20 Ekim'de başlanan Çerkezköy-Kapıkule-Çerkezköy ve Çerkezköy-Uzunköprü-Çerkezköy ekspres tren seferleri 4 ay sonra ani bir kararla durdurulmuş, Hızlı Treni bekleyen Çerkezköy halkı,  Kara Tren'den de olmuştu.

BAKANA SORDU, CEVAP DOĞAN'DAN GELDİ
CHP Tekirdağ Milletvekili  Candan Yüceer, tren seferinin durdurulmasını TBMM gündemine taşımış ve Ulaştırma,Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a 'neden' durdurulduğunu sormuştu. Yüceer'in bakan Yıldırım'a sorduğu soruya AK Parti Tekirdağ Milletvekili Ayşe Doğan'dan cevap geldi.
GELİR, GİDERİ KARŞILAMAMIŞ
Marmara Haber Gazetesi'nin 'Raylara Veda Vakti' sür manşetiyle okurlarına duyurduğu tren seferleriyle ilgili AK Parti Tekirdağ Milletvekili Ayşe Doğan açıklama yaptı. Doğan, şunları belirtti: 
Trakya Bölgesel trenler için Kapıkule, Edirne şehir, Edirne, Uzunköprü, Pehlivanköy, Alpullu, Lüleburgaz, Muratlı, Çorlu, Velimeşe, Çerkezköy olmak üzere 10 adet Gar ve İstasyon statülü yerden yolcu iniş-binişi yapılmıştır. Kapıkule-Çerkezköy ile Uzunköprü-Çerkezköy  her gün birer karşılıklı sefer arasında işleyen toplam 4 adet Bölgesel Ekspres treninin her bir sefer kapasitesi 294 yolcudur. Ancak trenin işlediği dönemde; Kapıkule-Çerkezköy trenlerinde sefer başına ortalama 28 yolcu, yine Çerkezköy-Uzunköprü arasında ortalama 43 yolcu taşınmıştır. Görüleceği üzere bu trenlerin ütilizasyonları ortalama yüzde  7,3 doluluk oranları ise ortalama yüzde 12 olarak gerçekleşmiştir. Hafta içi ortalamalar ise ütilizasyonda yüzde 5, doluluk oranında yüzde 9 olabilmiştir. Söz konusu trenlerin çalıştığı dönem içerisindeki toplam gelirler toplam maliyetler ile mukayese edildiğinde gelirin gideri karşılama oranı yüzde 2’dir.
VERİMLİ OLAMADI
Sonuç olarak; Kapıkule-Uzunköprü-Çerkezköy arasında işletilen trenler sefere konulduğu ilk günden beri yakından izlenmiş ve yolcu hareketleri kayıt altına alınmıştır. Gazete haberinde de belirtildiği gibi hafta içi yolculuk ortalamaları 20-25 yolcuyu geçememiştir. Hafta sonlarındaki yolculuk sayılarında az miktardaki artışlar ise yetersiz kaldığından ve bu şekilde işletilmesi verimli olmayacağından seferler iptal edilmek zorunda kalınmıştır. Konu ile ilgili geçmiş taşımacılık verileri ve yolculuk talepleri üzerinden bir değerlendirme yapıldığında; bu bölge halkının daha çok İstanbul (Sirkeci) bağlantılı seyahatlerinde demiryolunu yoğun olarak tercih ettikleri müşahede edilmiş olup, yol ve diğer tesislerimizle ilgili yenileme çalışmaları tamamlanarak İstanbul ile demiryolu bağlantısı sağlandığında daha hızlı ve konforlu şekilde yöre halkının değişen ihtiyaçlarına cevap verebilecek farklı parkurlarda ve yeterli sayıda trenin sefere konulması planlanmaktadır. Bu konudaki çalışmalar devam etmektedir."