"Trakya Dijitalleşiyor Projesi" kapsamında, Trakya Kalkınma Ajansı, Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası ve E-ticaret Eğitim Merkezi, E-Ticaret SEM Merkezi işbirliği ile Çerkezköy'de 'E-Ticaret e
Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Salonu’nda 09:00-19:00 saatleri arasında düzenlenen eğitim TOBB / E-Ticaret Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir, E-Ticaret Merkezi / YKÜ Birkan Babakol, Ticimax / CEO Cenk Çiğdemli, E-Ticaret Merkezi / COO Cenk Özses, 3GEN Teknoloji / CEO Engin Özgen, E-Ticaret Merkezi / Direktör Mehmet Erdemi, Pepakura / Ajans Başkanı Aykut Duman, Hello Video Guru / Kurucu Demet Işıl Yılmaz tarafından verildi.
İŞYERİ TUTMAYA BİLE GEREK YOK
Eğitimde konuşan TOBB / E-Ticaret Meclisi Başkan Yardımcısı Merter Özdemir “E-Ticaret dünyada 1990’lı yılların sonlarında başlayıp gelişerek günümüzde hızla kullanılır hale gelen bir ticaret şekli. Çünkü bu ticaret tamamen elektronik ortamda yapıldığı için herhangi bir işyeri tutmaya bile gerek yok. E-ticaret, en basit anlatımıyla elektronik ticaret yaparak para kazanmaya yarayan sistemin adıdır” dedi.
1998’DEN SONRA UYGULANMAYA BAŞLANDI
Ülkemizde 1998 yılından sonra büyük mağazaların öncülüğünde e-ticaretin uygulanmaya başlandığını kaydeden Özdemir “Türkiye’de ve dünyada geleneksel pazarlama yöntemlerine ve satış faaliyetlerine e-ticareti de ekleyen kuruluşlar, sadece belirli bir lokasyona ve noktaya satış yapmanın ötesine geçerek, süreçlerine e-ticaret’i de dahil etmeye başlamıştır. Dünyada artık yeni nesil ticaret e-ticaret. E-ticaret özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) için çok uygun bir ticaret şekli haline gelmiştir. E-ticaret, belirli bir satış noktasının dışına çıkarak satışların artmasına ve daha hızlı ödemeleri teslim alınmasına olanak sağlamaktadır. Fiziki mağaza sahibi olan işletmeler için e-ticaret önemli bir satış kanalıdır” dedi.
GÜN BOYU DEVAM ETTİ
Gün boyu devam eden eğitimde “E-ticaret ekosistemi ve dijital iş yapış biçimleri, Türkiye ve Dünya'da kullanılan E Ticaret platformları ve tanımlar, sektör, kategori ve ürünlere göre E Ticaret platformları seçimi, CRM müşteri ilişkileri yönetimi, E-ticaret tasarımları/uygulamalar ve ürün fotoğrafları, dijital ürün bilgisi oluşturma – entegrasyonlar, E-ticaret ödeme yöntemleri, kargo ve lojistik entegrasyonları, E-ticaret'de dijital reklam ve sosyal medya yönetimi, E-ticaret saha operasyonu, depo ve iptal/iade yönetimi, E-ihracat ve yurtiçi / yurtdışı pazaryerleri, E-ticaret raporlamaları ve e-uygulamalar, E-ticaret workshop” gibi konular da anlatıldı.
Haber / Gülveren ALTUNOĞLU