Gözden kaçırmayın

“Bölgemizi kaosa, savaşa ve gözyaşına teslim etmeyeceğiz”“Bölgemizi kaosa, savaşa ve gözyaşına teslim etmeyeceğiz”

Erdal Zengin, Enver Bayram, Orhan Yazıcı, Beytullah Coşkun, Adem İçli ve Nihat Turan’ın katılmadığı toplantıda ilk olarak İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nün Gazi Osman Paşa Mahallesi 1445 Ada 13 parsel ile çevresindeki ‘Tescil Dışı Alana’ ilişkin uygulama imar planı değişikliği askı itirazı hakkındaki yazısına ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporu görüşüldü. İtiraz, komisyonun tavsiye kararı doğrultusunda oy birliğiyle reddedildi.

 

OY ÇOKLUĞU İLE KABUL EDİLDİ

 

Toplantının bir sonraki gündem maddesinde de Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün 2024 yılı için 490 milyon TL’lik ek bütçe yapılması hakkındaki yazısı görüşülerek Plan ve Bütçe Komisyonu’nu tavsiye kararı doğrultusunda AK Parti ve MHP grubunun ret oyuna karşılık oy çokluğu ile kabul edildi.

 

“İNCELEMEK İÇİN YETERLİ FIRSATIMIZ OLMADI”

 

İlgili gündem maddesinin karara bağlanmasının ardından İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü’nün Çerkezköy Belediyesi 2025-2029 Stratejik Plan hakkındaki yazısına ilişkin İmar ve Bayındırlık Komisyonu raporu görüşüldü. Komisyon raporunun okunmasının ardından söz alan AK Partili Meclis Üyesi Ali Çolak, “Stratejik Planı incelemek için yeterli fırsatımız olmadı. 5 yılda yapmayı vadettiğiniz işleri 2 günde bizim incelememizi istediniz” dedi.

 

“TRAFİKLE İLGİLİ GEREKLİ ÖZENİN GÖSTERİLMEDİĞİNİ GÖRDÜK”

 

Çolak, “Stratejik planda, Çerkezköy’ün en önemli ve ivedilikle tedbir alınması gereken sorunlarından biri olan trafikle ilgili gerekli özenin gösterilmediğini gördük. Mevcut yollara alternatif yollar oluşturulmadığını gördük. BSH kavşağında kangren haline gelen trafik yoğunluğuyla ilgili tedbirlerin yeterince alınmadığını gördük. Vadedilen dalcık projesinin stratejik plana konulmadığını gördük” dedi. Otoparklarla ilgili de konuşan Ali Çolak, “5’inciyılın sonunda toplam 250 araçlık otoparkın Çerkezköy’e yetmeyeceğini görüyoruz. Mevcut 80 araçlık kapalı otoparka 130 araç kapasiteli otopark ilave edilerek 5 yılın sonunda 210 araçlık kapalı otoparkın Çerkezköy’e yetmeyeceğini gördük. Çerkezköy’ün yıllık nüfus artışının ortalama 6,5-7’lerde olduğunu düşünürsek 5’inci yılın sonunda bunun 2-3 katı, belki de daha fazla kapalı ve açık otoparka ihtiyacımız olduğunu, dalcıkların, yoncaların, mevcut yollara ilave alternatif yolların ivedilikle açılması gerektiğini gördük. Çok ciddi bir trafik sorunu var. Vaatleriniz arasında bulunan kültür merkezi, otogar, kentpark yaya köprüsü projesi için herhangi bir atıfta bulunulmamış. Engelli ve yaşlı vatandaşlarımıza yönelik asansör vaatleri vardı, bunlarla ilgili herhangi bir temasta bulunulmamış. Aşevi, Sosyal Yardımlaşma Merkezi Projesi’nin tamamen rafa kaldırıldığını gördük. Pınarça Dere Islahı Projesi ile ilgili hiçbir çalışmanın yapılmadığını gördük. Katlı otoparklardan eser olmadığını gördük. Vaatleriniz arasında bulunan ve seçim çalışmaları esnasında projesinin bile hazır olduğunu iddia ettiğiniz Ambardere Düğün Salonu’nun ancak 3’üncü yılınızın sonunda devreye girebileceğini gördük. Bağlık Düğün Salonu, Kızılpınar Düğün Salonu belki 5’inci yılın sonunda devreye girecek. Bunların projelerinin hazırlanıp ivedilikle yapılması gerektiğini düşünüyoruz” dedi.

 

“STRATEJİK PLANDA AÇIK BİR ŞEKİLDE İFADE EDİLMİŞTİR”

 

Ali Çolak’ın sözlerine cevap veren Çerkezköy Belediye Başkanı Vahap Akay da “Trafikle ilgili gereken özeni göremedik, Altıyol Kavşağıyla ilgili dalcık yok diye ifade ettiniz. Çerkezköy’de büyükşehirin de sorumluluk alanları var. Biz de Büyükşehir Stratejik Planı takip ediyoruz. Umut ediyorum o stratejik planda bunu görme mücadelesi vereceğiz, göremezsek yaptırma mücadelesi vereceğiz. Otopark yine keza büyükşehir belediyesindedir ancak Çerkezköy Belediyesi de bu dönem içerisinde kendi sorumluluk sahalarıyla ilgili tasarruf alacaktır. Bu, stratejik plan içerisinde geçmiştir. Güveniş Caddesi’nde bulunan alanın plan düzenlemesi çalışmalarına başladık. Amfi Tiyatro’nun yıkımından sonra orada bir alan oluşturacağız. Şelale Park’ta bir mekanik düzenleme hedefi var. Bunlar yok satılmamıştır. Planlamalar zaten seçim beyannamesinde ve seçim beyannamesinin kayda geçtiği stratejik planda açık bir şekilde ifade edilmiştir” dedi. 

 

GÜMRÜK ÜSTÜ SON 20 YILIN SORUNU

 

Alternatif yollarla ilgili eleştirilere de cevap veren Akay “Çerkezköy’ün halihazır imar planı bellidir. Bu imar planında Çerkezköy’e alternatif yolların yapılma ihtiyacı bulunan alanlar da bellidir. Bunun başında gümrük üstü ve Turgut Özal Bulvarı gelmektedir. Halihazırda var olan ve bizim açmadığımız bir yol yoktur. Son 20 yılın sorunudur gümrük üstü. Onun dışında bir alternatif yol var diyorsanız onu daha net ifade etmeliydiniz. Şu anda Çerkezköy’ün en çok ihtiyacının bulunduğu alan gümrük üstüdür. Onunla ilgili de 18 düzenlemesi gerçekleşiyor. İnşallah o bittikten sonra da o yollar açılarak Hikmet Uğraş Caddesi’nin yükünü, Cengiz Topel Caddesi’nin yükünü Turgut Özal Bulvarı’na doğru aktarma mücadelesi içerisinde olmayı hedefliyoruz” dedi.

 

“2016 YILINDAN İTİBARENYENİDEN SORUN HALİNE GELMEYE BAŞLADI”

 

Pınarça Deresi’nin ıslahının 2013 yılında yapıldığını söyleyen Akay, “Pınarça Deresi 2016 yılından itibaren maalesef yeniden bir sorun haline gelmeye başladı. 2013 yılında eksik yapılmasından, daha doğrusu zemindeki betonun doğru atılmamasından dolayı sürekli içerisinde otların bittiği, zemin betonun ortadan kalktığı bir sorunu yaşıyoruz. Dere ıslahının ben de biran evvel yapılmasını istiyorum. 2014 yılında göreve geldiğimden beri Devlet Su İşleri’nin Çorlu Suyunu ıslah etmesi konusunu gündeme getirdik. Şu anda hızlı tren vesilesiyle DSİ ıslah sürecine başladı” dedi.

 

“TAKİPLERİMİZ DEVAM EDECEK”

 

Devamında Pınarça Deresi’nin büyükşehir tarafından ıslah edilmesiyle ilgili takiplerinin devam edeceğini söyleyen Akay, “Biz önümüzdeki 4 buçuk yılın hedefini ortaya koyduk” dedi.

 

“BU KONU ZATEN GÜNDEMİMİZDE”

 

Küçük Sanayi Sitesi’nin taşınmasıyla ilgili de konuşan Başkan Akay “Bu konu zaten gündemimizde. Hedefimiz, amacımız küçük sanayi sitesinde ve apartman altlarında faaliyet gösteren 900’e yakın esnafımızla işbirliği içerisinde bunu yapmak. Belediyenin bu konu içerisinde var olma sebebi küçük sanayi sitesindeki ve apartman altlarındaki esnafımızı oraya taşımak” dedi. BSH Kavşağıyla ilgili de konuşan Akay, hızlı tren ile birlikte mevcut hattın da yukarıya alınacağını ve hemzemin geçidin ortadan kalkacağını dile getirdi.