Bilim Şenliği'nin açılışı Vali Yıldırım'ın katılımıyla yapıldı

Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından yürütülen ve TÜBİTAK tarafından desteklenen "Bilmeyen Kalmasın Projesi" doğrultusunda Tekirdağ'da Bilim Şenliği düzenlendi. Bilim şenliÄ?

GÜNDEM 16.10.2021 16:57:00 0
Bilim Şenliği

Bilim Şenliği’nin Yahya Kemal Beyatlı Kültür Merkezi’nde düzenlenen açılış programına; Vali Aziz Yıldırım, Vali Yardımcısı Asalet Karabulut, İl Jandarma Komutanı Kıdemli Albay Osman Kılıç, Süleymanpaşa Belediye Başkan Yardımcısı Sabri Çınar katıldı.

 

“YOĞUN BİR BİLGİLENDİRME FAALİYETİ YÜRÜTÜLÜYOR”

 

Program, Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından İl Milli Eğitim Müdürü Ersan Ulusan konuşma yaptı. İl Milli Eğitim Müdürü Ulusan, “TÜBİTAK’ın temel amaçlarından birisi olan, toplum genelinde bilim okur-yazarlığını teşvik etmek, bilim, teknoloji, yenilik kültürünün gelişmesini ve yerleşmesini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.  TÜBİTAK, proje ve yarışma kategorilerinde etkinlikler yürütmektedir. Bu kapsamda da ilimizde yoğun bir bilgilendirme faaliyeti yürütmekte olup, daha çok öğrencimizim proje ve yarışmalara dâhil olması için Milli Eğitim camiası olarak büyük özen göstermekteyiz” dedi.

 

 

2 PROJE HİBE ALMAYA HAK KAZANDI

 

Öğrenci ve öğretmenlerin gayretleri neticesinde; 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında son üç yılda toplam 2 projenin hibelendirildiğini ve başarılı şekilde uygulanarak sonuçlandırıldığını kaydeden Ulusan, “Doktora derecesine sahip olan öğretmenlerimizin proje yürütebildiği 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında «İçindeki Sen Zorbalığı Yen» isimli proje il genelinde uygulandı. 4006 Bilim Fuarları Destekleme Programda kapsamında ise son üç yılda 174 okulumuzun bilim fuar başvurusu başarılı bulunarak hibelendirildi. TÜBİTAK bünyesinde yürütülen 2204 B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması kapsamında il genelinde son üç yılda 439 başvuru yapıldı, bunlardan 19 tanesi İstanbul Avrupa Bölge Sergisi’ne katılmaya hak kazandı. 2204 A Lise kategorisinde ise il genelinde son üç yılda 233 başvurudan 26 tanesi İstanbul Avrupa Bölge Sergisi’ne katılmaya hak kazandı” dedi.

 

TÜRKİYE 1’İNCİSİ OLDU

 

2021 yılında bölge sergisine kalan 2 okuldan Tekirdağ Belediyesi Mehmet Serez Sosyal Bilimler Lisesi’nin Türkiye birincisi; Seval Ahmet Çetin Fen Lisesi’nin ise Türkiye ikincisi olduğunu belirten Ulusan, “Yarışmalarda başarılı olan öğrenci ve öğretmenlerimize Sayın Valimizin teşrifleri ile yine bu salonda 6 Ekim Çarşamba günü yapılan tören ile teşekkür belgeleri takdim edildi. Şu an açılışını yapmış olduğumuz “Bilmeyen Kalmasın Projesi” üçüncü kez TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı kapsamında başarılı bulunarak hibelendirildi” ifadelerini kullandı.

 

 

ATÖLYELERİ GEZDİLER

 

Ulusan’ın konuşmasının ardından TÜBİTAK 4007-Bilmeyen Kalmasın Projesi kapsamında düzenlenen yarışmalarda dereceye giren öğrencilere ödülleri, Vali Aziz Yıldırım ve protokol üyeleri tarafından verildi. Ardından öğrencilerin yaptığı resimler, çizimler, robotik kodlama ile yapılan projeler ve diğer projelerin bulunduğu atölyeler, Vali Yıldırım ve protokol üyeleri tarafından gezildi. Vali Yıldırım’a öğretmen ve öğrenciler projelerini tanıttı, Vali Yıldırım da öğretmen ve öğrencileri tebrik ederek başarılarının devamını diledi.

 

BİLMEYEN KALMASIN PROJESİ

 

Bilmeyen Kalmasın Projesi hakkında bilgi veren yetkililer de, “Hedef kitlesini; 10-18 yaş aralığındaki temel eğitim ve ortaöğretim çağındaki öğrenciler, veliler ve Tekirdağ halkının oluşturduğu “Bilmeyen Kalmasın Projesi” ile çocukların bilgi, beceri ve düşünme kapasitelerini arttırarak; problem çözme becerilerini geliştirmek, bilimsel gerçeklikler ışığında hayatla ilgili daha anlaşılır, etkili ve kalıcı çözümler sağlamalarına dair bakış açısı kazandırmak amaçlanıyor. Proje kapsamında gerçekleştirilecek bilimsel sahne şovları, kreatif etkinlikler, laboratuvar çalışmaları, tematik bilim oyunları, yarışmalar ve söyleşiler ile katılımcıların temel fiziksel olguları fark etmelerinin sağlanması; araştırma, sorgulama ve öğrenme isteklerinin arttırılması, bilimsel düşünme ve bilimi yaşama geçirme kapasitelerinin arttırılması hedefleniyor” dedi.

 

Haber / Buse SERİN