Zenginal: Önemli olan verimli ders çalışmak

Liselere Geçiş Sınavı'na (LGS) girecek 8'inci sınıf öğrencilerine önerilerde bulunan Uğur Okulları Çerkezköy Kampüs Müdürü Kadir Reis Zenginal, "Geçmiş sınavlarda da görd?

GÜNDEM 29.05.2021 13:26:00 0
Zenginal: Önemli olan verimli ders çalışmak

Uğur Okulları PDR ve Ar-Ge’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Sezgin ve Uğur Okulları Çerkezköy Kampüs Müdürü Kadir Reis Zenginal, 6 Haziran Pazar günü yapılacak Liselere Giriş Sınavı (LGS) öncesi öğrencilere birtakım önerilerde bulundular.

 

“ZEKA SINAVI DEĞİL, EMEK SINAVI”

 

Bir milyondan fazla öğrencinin heyecanla beklediği Liselere Geçiş Sınavı’na (LGS) kısa bir zaman kaldığını, pandemi sürecinde bir yandan eğitim-öğretimlerine devam etmeye çalışan 8’inci sınıf öğrencilerinin diğer yandan da 6 Haziran’da gerçekleştirilecek sınava hazırlandığını belirten Uğur Okulları PDR ve Ar-Ge’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Sezgin, “LGS bir zeka sınavı değil, emek sınavı. Planlı çalışan ve motivasyonu yüksek olan öğrenciler sınavda başarılı oluyor” şeklinde konuştu. 

 

“İNSAN BEYNİNİN ODAKLANMA SÜRESİ 40 DAKİKADIR”

 

Öğrencilere bu dönemde bol bol deneme sınavı çözmelerini ve eksik konuları tamamlamalarını öneren Barış Sezgin, “Sınava çok fazla öğrenci katılacak. Doğru yanıtlanan bir soru öğrencinin yüzdelik dilimini etkiliyor. Bu nedenle öğrenci hangi konularda başarısız olduğunu bilmeli ve bu eksiği tamamlamalı. Başarılı oldukları konuların yanı sıra zorlandıkları alanlarda fazladan bir soru yapabilmek çok önemli.  Ders çalışma süreleri 40’ar dakika olarak planlanmalı. Çünkü insan beyninin odaklanma süresi 40 dakikadır. Deneme sınavları ise LGS’nin bir provası olmalı ve mutlaka süre konularak çözülmeli. LGS zaman ödüllü bir sınav. Bu nedenle öğrenci zamana karşı yarışmayı bilmeli” ifadelerini kullandı.

 

“HER GÜN YÜRÜYÜŞ YAPMAYI İHMAL ETMESİNLER”

 

Sınav öncesi öğrencilerin verimliliğini artırmak için birtakım önerilerde de bulunan Sezgin, “Sınav heyecanı çoğu öğrencinin yaşadığı bir durumdur. Heyecan ve kaygı arasındaki ilişkiyi çok iyi görmek lazım. Öğrencilerin heyecanlı olmaları çok normal çünkü dört yıldır bu sınav için çok çalıştılar. Son iki yıldır da pandemi sürecinde sınava hazırlandılar. Ama unutmayalım sınavda bu heyecan olumlu motivasyona dönüşecektir. Nefes egzersizleri yapabilirler. Derin nefes almak kalp atışlarımızı yavaşlatır ve vücudumuz daha kontrollü olur bu da kaygıyı azaltır. Bunun yanı sıra kaygıyla baş etmenin en önemli yöntemlerinden biri spor yapmaktır. Bu nedenle sınava sayılı günler kala her gün yürüyüş yapmayı ihmal etmesinler. Sınav sırasında ise elbette öğrenciler sorulara odaklanıyor ve gözlerini kağıttan ayırmadan soru çözmeye çalışıyor. Bu da nörolojik olarak kaygıyı yükselten bir durumdur. Ara ara soru kitapçığından başını kaldırıp birkaç saniye etrafa bakmak, odak değiştirmek kaygıyı azaltır. Ancak el titremesi, mide bulantısı gibi sağlık problemleri yaşayan öğrencilerimizin hekim desteği almasını öneriyorum” ifadelerini kullandı.

 

“SINAVA KOLAY SORULARDAN BAŞLAYIN”

 

“Sınavda zaman yönetimi doğru yapılmalı” diyen Sezgin, “Sınava kolay sorulardan başlayın. Kolay sorulardan başlamak hem zamanı doğru yönetmeye yardımcı olur hem de moral ve motivasyonu yükseltir. Sorulara şifreler konulabilir. Öğrenci emin olmadığı ya da zorlandığı soruların yanına işaretler koyabilir. Böylece sınav bitiminde turlama tekniği ile tekrar gözden geçirme şansı bulduğunda sorulara o gözle bakabilir” dedi.

 

“CEP TELEFONU ÇOK CİDDİ BİR DİKKAT DAĞITICI”

 

Cep telefonunun çok ciddi bir dikkat dağıtıcı olduğunu ve bu süreçte cep telefonundan mümkün olduğunca uzak durulması gerektiğini de vurgulayan Sezgin, “Ders çalışırken cep telefonu öğrencinin yanında olmamalı. Öğrenci derse konsantre olduğu sırada gelen bir mesaj ya da sosyal paylaşım sitelerinden gelen bir bildirim, çalışmayı ve öğrenmeyi olumsuz etkiler. Bu nedenle bu süreçte bir sosyal medya diyeti yapmalarını tavsiye ederim. Bu yaş grubundaki öğrencilerin duygu durumu ile öğrenme kapasitesi arasında çok ciddi bir ilişki var ve sosyal medya etkileşimleri kişileri duygusal olarak etkiliyor. Uyaran ne kadar az ise öğrenme o kadar yüksektir. Bu nedenle sosyal medyanın yanı sıra bir yandan dijital oyun ya da film platformlarıyla ilgilenirken bir yandan da ders çalışmak da mümkün değildir” ifadelerini kullandı.

 

“ÖĞRENMEYE EN AÇIK OLDUĞUMUZ ZAMAN SABAH SAATLERİDİR”

 

Sezgin, “Ergenlik döneminde uyku düzeni çok önemlidir. Pandemi sürecinde bazı öğrencilerin gündüz uyuyup gece yaşamaya başladıklarına tanık oluyoruz. Bu başarıyı olumsuz etkiler. Gece çalışmak gündüz kadar verimli değildir. Beynimiz günebakan çiçeğine benzer. Öğrenmeye en açık olduğumuz zaman sabah saatleridir. Güneşin doğuşuyla birlikte beynimizin nörolojik fonksiyonları çok daha iyi çalışır. Öğrenciler açlık tokluk düzenine dikkat etmeli. Sınava hazırlık gruplarında diyet yapılmasını önermiyorum. Öğrenciler dengeli beslenmeli. Çünkü kan şekeri düşük olduğunda öğrenci odaklanmakta güçlük çeker. Ancak dengeli beslenmenin yanı sıra bu dönemde hareket etmek de önemli. Bedenimiz bizim makinamızdır. Öğrencilerin her gün güvenli ortamlarda en az yarım saat yürüyüş yapmaları öğrenme kapasitesini artırır” dedi.

 

“ÖĞÜT DİNLEMEK YERİNE ANLAŞILMAK İSTİYORLAR”

 

LGS’nin önemli bir sınav olduğunu ancak velilerin hayatı boyu çocukları bekleyen birçok sınav olduğunu unutmaması gerektiğini vurgulayan Sezgin, “Kimlik edinme sınavı, akranlar içinde yer edinme sınavı, doğru ilişkiler kurma sınavı. Aslında bu sınavlar LGS’den çok daha önemli. Bu yaş grubundaki öğrenciler öğüt dinlemek yerine anlaşılmak istiyor. Duyguyu anlamak ve telafi edilebileceğini göstermek bile çocukları çok fazla rahatlatıyor.  Pandemide sınava hazırlanan, arkadaşlarından uzaklaşan ve zor bir süreçten geçen çocuklarımızın stres ve kaygılarını anlamalıyız. Olumsuz eleştiriler yerine yapıcı olunmalı. Veliler çocukların yapamadıklarını eleştirmek yerine yaptıklarını takdir etmeli. Sınavda istedikleri okulu kazanamasalar bile bu sınav ileriki yıllardaki kazanma motivasyonlarını artıracaktır” ifadelerini kullandı.

 

“MOTİVASYONU YÜKSEK TUTMAK ÖNEMLİ”

 

Bu yıl LGS’ye girecek öğrencilerin dünya genelinde yaşanan pandemi nedeniyle sıra dışı bir sınava hazırlık süreci geçirdiklerini ifade eden Uğur Okulları Çerkezköy Kampüs Müdürü Kadir Reis Zenginal da, “Geçmiş sınavlarda da gördüğümüz gibi sınava hazırlık sürecinde motivasyonunu yüksek tutan ve planlı ders çalışma alışkanlığını devam ettiren öğrencilerimiz sınavlarda daha yüksek başarı elde ediyor. Önemli olan çok ders çalışmaktan ziyade; verimli ders çalışmak” dedi.

 

Haber / Buse SERİN