Müsilaj uydudan böyle görüntülendi    Milletvekili Yel, muhtarlarla buluştu    Künye    Reklam    Bize Ulaşın    21 Haziran 2021 Pazartesi   
Marmara Haber
  Kapaklı Çerkezköy Saray Çorlu Ergene M.Ereğlisi Hayrabolu Muratlı Süleymanpaşa Şarköy Malkara Türkiye Tekirdağ Edirne Kırklareli
Son Dakika Yazarlar Türkiye Konuşuyor Fotoğraf Galeri WEB TV T Haber E-Gazete Anket Haber Arşiv
 ANA SAYFA GÜNDEM SİYASET EKONOMİ SPOR DÜNYA EĞİTİM KÜLTÜR SANAT YAŞAM SAĞLIK MAGAZİN BİLİM TEKNOLOJİ RESMİ İLAN

Baharda enerjinizi yükseltecek 10 besin!

Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Uzunoğlu, baharda zindelik sağlayan 10 besini anlattı; önemli bilgiler verdi!

Baharda enerjinizi yükseltecek 10 besin!
  1. Facebook Paylaş

  2. Twitter Paylaş

  3. Google+ Paylaş

Yayın Tarihi: 02.05.2021 11:21 16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

YUMURTA

 

Yumurtanın içeriğindeki zengin protein sayesinde özellikle bahar yorgunluğuyla savaşan önemli bir besin olduğunu kaydeden Uzunoğlu, “İçerdiği kolin hücre çeperinin korunmasına yardım ederken, biyotin ve A vitamini de bağışıklığı güçlendiriyor. İçeriğindeki biyotinden yararlanabilmek için yumurtanın doğru pişirilmesi gerekiyor. İyi pişmiş yumurtada yeşil halka oluşmamasına dikkat edilmeli, çünkü demir-sülfür olarak adlandırılan bu halka demirin vücutta kullanımını engelliyor. Sağlığımız üzerindeki pek çok faydası nedeniyle günde bir adet yumurtayı mutlaka tüketin” dedi.

 

ELMA

 

Posa kaynağı pektinden zengin olan elmanın bağırsak sağlığını desteklediğini kaydeden Uzunoğlu, “Antioksidan bir vitamin olan C vitamini açısından zengin yönüyle de bahar yorgunluğunun etkilerini azaltmada destek sağlıyor. Günde bir adet elma tüketmeniz bir porsiyon meyve ihtiyacınızı karşılıyor” dedi.

 

ÇİLEK

 

“İçerdiği antosiyanin maddesiyle yüksek antioksidan özellik gösteren çilek, vücudun bahar yorgunluğuyla savaşmasına katkı sağlıyor” diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Uzunoğlu, çileğin aynı zamanda B6 vitamin içeriğiyle stresli durumlarda sakinleşmenize destek olduğunu belirtti. Günde 10-12 adet çilek tüketmeniz bir porsiyon meyveye denk geliyor.

 

ENGİNAR

 

Uzunoğlu, “Faydaları saymakla bitmeyen enginar, potasyum, magnezyum, A vitamini ve B3 vitaminine ek olarak içerdiği ‘ciarin’ ile organların düzenli çalışmasına yardım etmesinin yanı sıra vücut yorgunluğuyla da savaşıyor. Prebiyotik etkisiyle bağırsak sağlığını destekleyen ve düşük kaloriye sahip olan enginarı haftada 2-3 porsiyon tüketmeyi ihmal etmeyin” diye konuştu.

 

ISPANAK

 

En zengin antioksidan kaynaklarından biri olan ıspanağın, içerdiği magnezyum, demir ve potasyum içeriğiyle vücut direncinin arttırılmasında rol oynadığını, bu sayede bahar yorgunluğuna karşı iyi geldiğini kaydeden Uzunoğlu, “Düşük kalorisi ve zengin lif içeriğiyle bağırsak sağlığını da destekliyor. Ispanakta yüksek miktarda bulunan ‘kuersetin’ vücudun stresle savaşmasına katkıda bulunuyor” dedi.

 

ROKA

 

Glukozinolat ve yüksek klorofil içeriğiyle güçlü bir antioksidan olan rokanın, bahar yorgunluğunun vücutta yarattığı stresle savaşarak zindeliği arttırdığını kaydeden Uzunoğlu, güne daha enerjik başlamak için kahvaltılarda rokaya yer verilmesini önerdi.

 

CEVİZ

 

E vitamini içeriğiyle bağışıklık dostu ve değerli yağ asit örüntüsüyle beslenmelerde mutlaka yer verilmesi gereken cevizin, içerdiği antioksidan polifenolik bileşenler ile kabuk kısmında bulunan lif sayesinde bahar yorgunluğunun vücutta yol açtığı stresle savaştığını kaydeden Uzunoğlu, “Baharı zinde geçirmek için günde 2 adet ceviz tüketmeyi alışkanlık haline getirin” ifadelerimi kullandı.

 

KİVİ

 

Kivinin içerdiği bol miktarda C vitamini sayesinde bağışıklığın güçlenmesinde önemli role sahip olduğunu söyleyen Uzunoğlu, “Yapılan çalışmalar, kivinin ruh halimizi iyileştirdiğini ve daha enerjik hissetmemizi sağladığını gösteriyor. Kiviyi kahvaltınızda yumurtayla birlikte tüketmeniz güne daha enerjik başlamanıza destek sağlayacaktır” dedi.

 

SEMİZOTU

 

Yüksek omega-3 oranına sahip semizotu ayrıca içerdiği potasyum ve magnezyumla birlikte bağışıklığın güçlenmesine katkıda bulunuyor, bahar yorgunluğuyla başa çıkmanıza destek veriyor. Düşük kalori, yüksek vitamin ve mineral içeriğiyle sofralarınızdan eksik etmemeniz gereken semizotu yoğurtla birlikte tüketildiğinde daha da faydalı oluyor.

 

ERİK

 

Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Uzunoğlu eriğin yüksek C vitamini içeriğiyle demir emilimini arttırdığını belirterek, “Erik sahip olduğu antioksidan özellikler sayesinde bağışıklığı sistemini destekliyor ve yorgunluğa karşı vücut direncini arttırıyor” dedi.

 

Haber / Ruşa ELMA

Etiketler:
Gönder Yazdır Yorum Yap Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

   DİĞER HABERLER
  YAZARLAR
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
ANKET
Size en çok güven veren siyasi isim kimdir?
Recep Tayyip Erdoğan
Kemal Kılıçdaroğlu
Devlet Bahçeli
Meral Akşener
Temel Karamollaoğlu
Ahmet Davutoğlu
Ali Babacan
Mustafa Destici
Muharrem İnce
Mustafa Sarıgül
Doğu Perinçek
Hiçbiri
2 bin 180 adet anahtarlık teslim edildi
Orion Kavşağı’na bin ton aşınma asfaltı serildi
İnceoğlu’ndan Bulgaristan Türklerine oy çağrısı
Sivrisinek ısırığı alerjisi ve korunma önlemleri
Çevre sorunlarına pedal çevirerek dikkat çektiler
“Şehrimiz bambaşka bir görünüme kavuşacak”
Jandarma teşkilatı 182 yaşında
Sağlıklı baba ve çocuk ilişkisi nasıl olmalı?
Çetin: Belediye olarak kalite yolculuğuna çıktık
Başkan Ata’dan jandarmaya ‘kuruluş yıldönümü’ ziyareti
Albayrak, Malkara’daki hizmetleri inceledi
Tatilde kulak sağlığınızı riske atmayın
Davutoğlu: Trakya, Türkiye’nin lokomotifidir
Marmara Haber Gazetecilik Ajans Ofset Marbaacılık Reklam Organizasyon San. ve Tic. Ltd. Şti
Fevzi Paşa Mahallesi Fevzi Paşa Caddesi No:89 Çerkezköy / TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 725 26 10 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
e-mail: haber@marmarahaber.com.tr

Künye    Reklam    Bize Ulaşın
sanalbasin.com yesidir