TREDAŞ'tan Trakya şivesini anlayabilen dijital asistan

Trakya Elektrik Dağıtım A.Ş. (TREDAŞ), yazılı ve sözlü insan konuşmasını taklit edebilen yapay zeka destekli dijital asistan uygulaması "TREDAŞ Enerjik"i devreye aldı. Uygulama kapsamında kullan?

GÜNDEM 30.12.2020 17:36:00 0
TREDAŞ

Müşteri memnuniyetini ön planda tutarak dijitalleşme uygulamalarına yoğunlaştıklarını belirten TREDAŞ Genel Müdürü Reşit Bilgili, müşterilerin talep ve sorularını hızlı ve kaliteli şekilde insan müdahalesi olmadan yanıtlayabilecek yapay zeka destekli dijital asistan uygulamasının tamamen Türk mühendisler tarafından geliştirildiğini belirtti.

 

İŞİTME ENGELLİ BİREYLERDE RAHATÇA KULLANABİLECEK

 

Uygulama kapsamında kullanılan yapay zekaya bölge halkının daha rahat iletişim sağlaması için ‘Trakya Lehçesi’nin öğretildiğini kaydeden TREDAŞ Genel Müdürü Reşit Bilgili, “Telefon üzerinden erişme imkanı olmayan işitme engelli bireyler de yazılı komutlar sayesinde ‘Dijital Asistan’ı rahatça kullanabilecek.  Elektrik dağıtım sektörüne farklı bir boyut kazandıracak uygulama Google Asistan’a entegre edildi” dedi.

 

“BAŞVURULARI SANİYELER İÇİNDE ÇÖZÜME KAVUŞTURUYOR”

 

Bilgili, “Avrupa elektrik dağıtım sektöründe bir ilk olan dijital asistan uygulaması ile müşteriler, zamandan tasarruf ederken, taleplerini saniyeler içinde iletebiliyor. Google Asistan uygulaması ile entegre çalışan“TREDAŞ Enerjik”, müşterilerin sesli komutlarını da algılayarak elektrik dağıtım faaliyetlerinde her türlü bilgiyi müşterilerine aktarabiliyor. Elektrik kesintilerini minimize ederek müşteri memnuniyetini en üst noktaya çıkarma hedefiyle2016 yılında kurulan Operasyon Merkezive Çağrı Merkezi ile de entegre biçimde çalışan yapay zeka dijital asistan, saniyeler içinde başvuruları çözüme kavuşturuyor. Çağrı Merkezi müşteri temsilcisinin yaptığı işlemleri birebir yapabilen “TREDAŞ Enerjik”, müşterilerden geri bildirim alarak raporlayabiliyor” ifadelerini kullandı.

 

“FARKLI SEKTÖRLERDE MÜŞTERİ HİZMETLERİNE ENTEGRE EDİLDİ”

 

“Web’ten, cepten ve tabletten kullanıma sunulan “TREDAŞ Enerjik”, aynı zamanda Google Asistan eklentisi ile kullanıcılara benzersiz bir müşteri deneyim hizmeti sunuyor” diyen TREDAŞ Genel Müdürü Reşit Bilgili, yapay zeka teknolojisinin Türkiye’de farklı sektörlerde müşteri hizmetlerine entegre edildiğine değinerek, uygulamanın elektrik dağıtım sektöründe ilk kez kullanıldığının altını çizdi.

 

Haber/ Buse SERİN