Trafik Master Planı masaya yatırıldı

Lüleburgaz Belediyesi'nin alanında uzman kişilerle birlikte yaklaşık 1 yıldır hazırladığı Trafik Master Planı, kent paydaşlarına açıklandı. Planın sunumu Aşkiye Neşet Çal Sahnesiâ€?

GÜNDEM 28.09.2020 16:26:00 0
Trafik Master Planı masaya yatırıldı

Sunuma Lüleburgaz Kaymakamı Salih Yüce, Belediye Başkanı Dr. Murat Gerenli, oda başkanları, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları yetkilileri katıldı. Sunumda Lüleburgaz’ın trafik sorunları ve çözüm önerileri tek tek anlatıldı.

 

2 MİLYON LİTRE VE 19 MİLYON TL TASARRUF

 

Mevcut trafik durumunda günlük 332 kilogram karbon emisyonu oluştuğunu kaydeden Ulaştırma Mühendisliği Öğretim Görevlisi Tayfun Delice, büyük bir çevre kirliliğinin de önüne geçileceğini belirterek “Önerilerin arından bu durum günlük 220 kilograma düşürüldü. Bu durumda yılda 40 ton emisyondan kurtulmuş olunacak. Trafik Master Planı’nın uygulanmasının ardından sadece trafik yoğunluğu azalmayacak, yakıttan da büyük bir tasarruf sağlanacak. Bu projeler sayesinde sürücüler yakıttan 4 milyon 645 bin lira tasarruf sağlayacak. Elde edilecek tasarruf, gecikmelerden kazanılacak zamanla olacak. Yakıttan yılda 2 milyon litre tasarruf yapılmış olunacak. Bunu da güncel akaryakıt fiyatlarına göre uyarlarsak 14 milyon TL tasarruf sağlanacak. Gecikmeler ve akaryakıt tasarrufunu hesapladığımızda toplam 19 milyon TL tasarruf sağlanacak” dedi.

 

“25 KAVŞAKTA ÖLÇÜM YAPTIK”

 

Lüleburgaz’da trafik kazalarının yoğun olduğu bölgelerden topluluk çekim merkezlerine kadar çok sayıda alanın analizini çıkardıklarını kaydeden Delice, trafik hacimlerinin belirlenmesi, hız etütleri, mevcut durum trafik simülasyon ve sirkülasyon planlarının hazırlandığını belirtti. Delice, “Mevcut durumları tespit etmek için Lüleburgaz’da 25 adet kavşakta ölçüm yaptık. Sabah, öğlen ve akşam piklerini içeren saat aralığında ölçüm yaptık. Kavşaklardaki sayımların bilimsel olarak değerlendirmek için uluslararası literatürde kabul gören Otoyol Kapasite Kuralı uygulandı, kavşakların hizmet seviyeleri simülasyon çalışmalarıyla birlikte belirlendi” dedi.

 

“YAŞAM KALİTESİNİ YÜKSELTMEK İSTİYORUZ”

 

Sinyalize olmayan kavşaklarda sinyalize kavşaklara göre daha fazla trafik olduğunu söyleyen Delice, 2’nci aşamanın içinde trafik akımından sirkülasyona, parklanmadan yaya alanlarına kadar çok sayıda sorunun olduğunu ifade ederek “Bu sorunların çözümüyle Lüleburgaz’ın yaşam kalitesini artırmak istiyoruz. Sadece trafik sirkülasyon ya da trafik işaretlerindeki sorunları ele almadık. GPS sistemiyle birlikte yol yüzeyinde yaşanan sorunları tek tek ortaya koyduk” dedi.

 

“ALTERNATİF OTOPARKLAR YAPILMALI”

 

Kent çekirdeğindeki en büyük sorunlardan birinin de otopark olduğunu ifade eden Delice “Alternatif otoparklar üretmeliyiz. Kongre Meydanı çevresinde parklanma sorunu olmasa trafik sorunu olmazdı. Bu nedenle otopark sorununu çözmemiz gerekiyor. Delice tüm bunların yanı sıra otobüs durakları ve taksi duraklarının kavşak içine yapılmasının hatalı olduğunu söyleyerek, “Kavşak içinde taksi ve otobüs durakları olamaz. Bu durum konforsuz bir ulaşıma neden olur” diye konuştu.

 

“MEVCUT DURUMDAN DAHA RAHAT TRAFİK”

 

Lüleburgaz’ın ana arterlerinde yaşanan trafik sorununu daha iyi gösterebilmek için gerçek taşıt geçişlerinden alınan verilerin olduğu hareketli simülasyonla anlatım yapan Delice, simülasyonların hazırlanırken mevcut trafik durumundan yüzde 20 daha fazla araçla hazırlandığını belirterek “Çözüm önerisinin ardından sisteme mevcut durumun yüzde 20 fazlası araç sokuyoruz. Bu artış eklenmesine rağmen mevcut durumdan daha iyi bir trafik elde ediyoruz” dedi. Lüleburgaz Belediye Başkanı Dr. Murat Gerenli de öncelikle trafikle ilgili sorunları tespit edip bunlarla ilgili çözümler ortaya koyduktan sonra Lüleburgaz’ı modern konforlu yollarıyla huzur içinde yaşanacak bir kent haline getireceklerini belirtti. Planın hazırlanmasında kişiye göre değil toplumun objektif olarak belirlenmiş sorunlarına göre hareket edildiğini kaydeden Başkan Gerenli, proje hakkında kısa bilgilendirmede bulundu.

 

Haber / Ruşa ELMA