Bonus Hoca'dan öğrencilere büyük motivasyon

Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından üniversite sınavına girecek öğrencilere yönelik 'Sınava Çalışma Yöntemi ve Sınav Motivasyonu' konulu seminer düzenlendi

GÜNDEM 24.04.2019 16:39:00 0
Bonus Hoca

Çerkezköy Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü Konferans Salonu'nda 12. sınıf öğrencilerine yönelik olarak düzenlenen ‘Sınava Çalışma Yöntemi ve Sınav Motivasyonu’ seminerine Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş, Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Yusuf Hayri, okul müdürleri, öğretmenler ve çok sayıda öğrenci katıldı. 

 

 

 

"HEP BİRLİKTE BÜYÜK BİR BAŞARI HİKAYESİ YAZACAĞIZ"

 

Seminerin açılış konuşmasını yapan Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş, "Önümüzde bir buçuk ay sonra büyük bir sınav var. Bu sınavda başarılı olmaktan başka bir çaremiz yok. Gelecek sizin geleceğiniz. Bu fedakarlığı kendiniz için yapıyorsunuz. Her şey sizin için. Pes etmek yok asla. Öğrenmek isteğimiz ve hevesimiz öğretmenlerimizin meslektaşlarımızın bize öğretme hevesinden daha yüksek olacak. Olmak zorunda. Bu olduğunda öğrenmenin en üst düzeyde gerçekleştiğini göreceksiniz. 2 ay sonra açıklanan sınav sonuçlarına göre istediğimiz üniversitenin istediğimiz bölümlerinde olacağız inşallah. Bu bir buçuk ayı küçümsemeyin. Çok büyük bir zaman dilimi. Bu semineri can kulağı ile dinleyen her öğrencinin üzerine 2 net koyacağımızı düşünüyorum. Öğrencilerimizde genel bir hastalık var. Telefona olan bağımlılıkları derslerine olan bağımlılıklarının çok üstünde. Buna yenilmeyen ve planlı ders çalışan her öğrenci başarılı olacaktır. Lütfen öğrencilerimiz tercihini okuyacağı okula göre yapsın, puanına göre değil. Yani eşit ağırlıkla hukuk okuyacaksanız fen lisesini yazmayın. Rehber öğretmenlerin öğrencileri doğru yönlendirmesi çok önemli. Yanlış yapmamayı öğrenin bilmediğiniz soruya dokunmayın. Benden bir şey olmazı unutun. Herkesten bir şey oluyor. Kendi içinizdeki cevheri lütfen keşfedin. Ders çalışın. Hep birlikte bu yıl üniversite sınavında Çerkezköy ilçesi olarak büyük bir başarı hikayesini birlikte yazacağız. Bunu siz yazacaksınız. Biz yazacağız. Öğretmenlerimiz yazacak. Hep beraber başaracağız" sözlerine yer verdi. Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş'ün konuşmasının ardından Doğu Akdeniz Üniversitesi Marmara Bölge Koordinatörü Çağla Kucur tarafından kısa bir video eşliğinde Doğu Akdeniz Üniversitesi tanıtıldı.

"SINAV HER ORTAMDA DEĞİL SINAV ORATMINDA YAPILIYOR"

Tanıtım videosunun ardından Sınav Başarısı ve Motivasyon Semineri'ne konuşmacı olarak katılan Doğu Akdeniz Üniversitesi Türk Eğitim Danışmanı ve ‘Bonus Hoca’ lakaplı TRT Editörü Süleyman Beledioğlu sınav ortamına benzeyen zorlayıcı ortamlarda soru çözülmesini gerektiğini dile getirerek, "Sınav ortamına benzeyen zorlayıcı ortamlarda soru çözün. Bu esnada sınavda yasak olan hiç bir şeyi yapmayın. Çünkü zorlayıcı olan rahat ortamlarda soru çözmeye alışırsanız soruların cevabını sınavın zorlayıcı ortamında değil de sınav bittikten sonra rahatladığınız ortamda hatırlarsınız. Eğer atıştırarak soru çözüyorsanız beyin buna alışıyor ve gerçek sınavda yasak olduğu için beyin zorlanmaya başlıyor. Siz soru çözmeye başlarken 30 soru çözeceğim diyorsanız o soruları bitirene kadar masadan kalkmayın. Çünkü beyniniz soru çözerken masadan kalmaya alışırsa sınavda da aynı şekilde çalışmak isteyecektir. Sınavda yasak olan hiç bir şeyi şuanda çalışırken de yapmayın. Sınav her ortamda değil sınav ortamında yapılıyor" sözlerine yer verdi.

"SIÇRAMAK İÇİN EKSTRA ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ BELİRLEYİN"

Temel çalışma yöntemlerinin herkes için geçerli olduğunu dile getiren ve sınava çalışan bir öğrencinin tek bir yöntem değil birden fazla yöntem kullanması gerektiğini belirten Süleyman Beledioğlu, "Ders dinlemek, evde konu tekrarı yapmak, evde soru çözmek, etüt almak, deneme sınavına girmek, daha çok soru çözmek bunların hepsi temel çalışma yöntemleridir. Bu yöntemlerle sürpriz olmayan herkesçe doğal görülen bir başarı elde edersiniz. İlerleyebilirsiniz ama sıçrama yapamazsınız. Sıçrama yapmak için ekstra çalışma yöntemleri belirlemeniz gerekir. Bunlar ön çalışma, özetleme, zorlayıcı problem çözümleri yapmak, soru yazmak, özümleme düzenleme yapmak pekiştirme yapmak, pekiştirme yapmak, sesli tekrar yapmak, işl birlikçi öğrenme yöntemi kullanmak bu gibi yöntemler rekabetçi yöntemlerdir. Sıçrama nitelikli ilerlemelere yol açan yöntemlerdir" şeklinde konuştu.

"İNSAN BEYNİ İŞİTTİĞİ HERŞEYİ GÖRMEK İSTER"

Çok sayıda öğrenme yöntemi kullanmanın faydalarını anlatan Süleyman Beledioğlu, anlattıklarını kısa videolarla da destekleyerek "İnsan beyni işittiği her şeyi görmek ister ve insan hafızası görseldir. Kelimeler hafızada birden çok biçimde depolanmaktadır. Bu yüzden işitsel, görsel ve anlam bakımından yöntemleri kullanmamız gerekir. İşitsel olarak kullandığımız yöntemle hece sayısı ve telaffuz edinme biçimi depolanır. Görsel yöntemle ise kelimeler ilk veya son harfleri ile depolanır. Anlam bakımından yani benzer anlamdaki diğer kelimelerle eşleşerek depolanır" dedi. Sözlerine devam eden Süleyman Beledioğlu, "Sınavda bildiğimiz halde yapamamamızın nedenleri ise öğrenilmiş ama yeniden etkinleştirilmemiş bilgiler sınavdan sonra hatırlanır. Çok tekrar edilen konularda akıcılık ve aşinalık gibi 'öğrenme yanılgısı' yaşarız. Düzenleme yapılmamış yani ilişkilendirilmemiş, şema oluşturulmamış, gruplanmamış ve anlamlı hale getirilmemiş bilgilere sahibizdir. İşlevsel saplanma yaşamak yani çok bilinen, kullanılan bir özelliğe saplanma da buna sebep olabilir" dedi.

MUTLAKA KİTAP OKUYUN 

Kitap okumanın matematik ve fen derslerine olan katkısını anlatan Süleyman Beledioğlu, "Kitap okumak konuşma ve dil becerilerini geliştirirken akıl yürütme, analitik düşünme becerisi, matematiksel ve mantıksal düşünme, üst düzel düşünme becerileri, analiz sentez, değerlendirme becerileri gibi düşünsel faaliyetlerinizi geliştirir" dedi. Ne kadar ve ne zaman kitap okunması gerektiğini anlatan Beledioğlu, "Okuldan eve gidince yemeğinizi yedikten sonra her gün 30 dakika kitap okuyun. Uyumadan önce kitap okumayı şimdilik daha erken saatlere çekmeniz gerekiyor" ifadelerine yer verdi.

DAKİKADA 600 - 800 SÖZCÜK

Okunan soruyu beynin nasıl çözdüğünü anlatan Süleyman Beledioğlu, "Beynimiz bir yandan harfleri sese dönüştürürken diğer yandan da okunan sözcüklerin ne olduğunu dağarcığımızdaki sözcüğe başvurarak belirler. Sonuçta harfler hem belli bir sesi hem de belli bir anlamı olan sözcükler olarak algılanır. Beynimiz okunan sözcüklerin ne anlama geldiğini dağarcığımızdaki sözcüklere başvurarak anlatmaya çalışır" dedi. Sınav anında okunan soruların hangi stilde okunması gerektiğini anlatan Süleyman Beledioğlu, "Bir metni içimizden okursak sadece okuduğumuzu anlarız. İçimizden okuduğumuzda sadece okunana odaklanıldığı için okuma hızı sesli okumaya göre 3 - 4 kat hızlanır. Bu durumda dakika da 600 - 800 sözcük okuruz. Sesli okumada ise metnin daha fazlasını anlarız. Sesli okumada dikkatimiz telaffuz biçimi ve diğer anlamlara kaydığı için sesli okuma içimizden okumaya göre daha yavaştır. Bu durumda dakika 200 sözcük okuyabiliriz" dedi.      

"BAŞKALARININ DÜŞÜNCELERİNİN HAYALLERİNİZİ GÖLGELEMESİNE İZİN VERMEYİN"

Düzenli uykunun çok önemli olduğuna dikkat çeken Süleyman Beledioğlu, "Her gün aynı saate uyuyup aynı saate uyanmak çok önemli. Eğer düzenli uyumazsak biyoritmik saatimizdeki değişiklik beynimizin bilişsel fonksiyonlarını yavaşlatır. Öğrenme ve hafızamızı kullanma performansımız biyolojik saat kurgumuzla yakından ilgilidir" dedi. En verimli çalışma saatlerini anlatan Beledioğlu, "Akşam yatmadan önce çalıştığımız 2 saat sabah kalktığımızda çalıştığımız 2 saate göre daha etkilidir. Uyumadan hemen önce çalışılan konular, uykudan uzun süre önce çalışılan konulardan daha iyi hatırlandığı tespit edilmiştir. En anlamadığınız konuyu yatmadan önce çalışın ve cep telefonu, bilgisayar ve televizyon ile ilgilenmeden gidip hemen yatın" dedi. Sözlerine devam eden Süleyman Beledioğlu, "Bir işi yaparken başkalarına sormayın asla pes etmeyin ve hayallerinizin peşinden gidin. Başkalarının düşüncesinin hayallerinizi gölgelemesine izin vermeyin" sözlerine yer verdi. Konuşmasının ardından öğrencileri motive etmek için küçük bir uygulamada bulunan Beledioğlu, öğrencilerin ellerini havaya kaldırmalarını isteyerek öğrencilerle birlikte coşkulu bir şekilde "Ben üniversiteyi kazanacağım", "İstediğim Üniversiteye gideceğim" dedi. Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Gümüş Doğu Akdeniz Üniversitesi Türk Eğitim Danışmanı Süleyman Beledioğlu'na tablo hediye etti.

Haber / Özge MERİÇ