Çocuklarda öğrenme sorununu anlattı

Trakya Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde "Çocuklarda Öğrenme Sorunu" konulu toplantı düzenlendi. Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı BaÅ

GÜNDEM 23.12.2018 14:36:00 0
Çocuklarda öğrenme sorununu anlattı

Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı tarafından “Hasta Okulu” programı kapsamında “Çocuklarda Öğrenme Sorunu Neden Olur” başlığıyla toplantı yapıldı. Düzenlenen toplantıda öğrenme güçlükleri, bunun altında yatan sebepler, öğrenme güçlüğünün etkileri ve nasıl tedavi edileceği ile öğrenme güçlüğü olan çocuklara nasıl bir eğitim verilmesi gerektiği konularında bilgiler paylaşıldı. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğretim Üyeleri Yemekhanesi'nde düzenlenen ve Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Işık Görker’in konuşmacı olarak yer aldığı toplantıya, ana bilim dalı öğretim üyelerinin yanı sıra çok sayıda sağlık çalışanı ile hasta ve hasta yakınları katıldı.

 

 ERKEN TANILANMA VE EĞİTİM PLANI ÇOK ÖNEMLİ

 

Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Işık Görker, öğrenme güçlüğü olan çocukların doğru eğitilmeleri amacıyla farkındalık oluşturmak için düzenlenen toplantıda bilgilendirmede bulundu. Öğrenme güçlüğünün, öğrenme süreci sırasında bireyin bilgi kazanımının güçleşmesi ve öğrenme alanlarının etkin bir şekilde işlev görmemesi durumu olduğunu belirten Görker, "Öğrenme, yaşam boyu süren, bilgiyi algılama, organize etme, depolama ve gerektiğinde bu bilgiyi geri üretmeyi içeren kapsamlı bir süreçtir. Öğrenme süreci sırasında bireyin bilgi kazanımının güçleşmesi ve öğrenme alanlarının etkin bir şekilde işlev görmemesi halinde öğrenme güçlüğünden söz ediyoruz ve bu hayat boyu devam eden bir durum. Dolayısıyla öğrenme güçlüğünün erken tanılanması ve sonrasında gerekli bireysel eğitim planı ve gerekli yönlendirmeleri yapmak çok önemli" dedi.

 

EĞİTİME İHTİYAÇLARI VAR

 

Öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitime ihtiyacı olduğunu dile getiren Görker, "Aile ve öğretmenlere bu konuda büyük sorumluluk ve roller düşüyor. Öğrenme güçlüğünün tek bir sebebi ve belirli bir profili yok. Anne ve babalar ile öğretmenler, tanılama aşamasında; akranlarına göre çocuklarda ileri derecede akademik başarısızlığı dikkate almalı ve başarısızlığın nedenleri tam anlamıyla anlaşılmaya çalışılmadır. Zeka geriliği, duyusal ve davranışsal bozukluklar, tıbbi bozukluklar ile kültürel ve sosyal çevrede sorunlar olup olmadığı iyi şekilde değerlendirilmelidir. Öğrenme güçlüğünden kuşkulanılan çocukların özgül öğrenme bozukluğu açısından klinik değerlendirmesi, öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitimi noktasındaki özellikleri, bireysel ihtiyaçlara göre özel eğitimin nasıl verilmesi gerektiği, bireyselleştirilmiş eğitim programları gibi konular son derece önemlidir" sözlerine yer verdi.

 

 EĞİTİM VE BİLGİLENDİRME TOPLANTILARI DEVAM EDECEK

 

Öğrenme güçlüğü problemi olan çocuklarda diğer nedenlerle birlikte özel öğrenme güçlüğü olup olmadığının da araştırılması gerektiğinin ve çocuklarda sık görülen öğrenme bozukluklarının birçok nedeni olabileceğinin altını çizen Prof. Dr. Işık Görker, "Özel öğrenme bozukluğu, zekası normal olan kimselerde veya zekası normalden az olan kimselerde de olabilir. Özel öğrenme güçlüğü; çocuğun zekası, yaşı, okuma ve yazma ile matematik becerilerinin birlikte değerlendirilerek önemli ölçüde geride olduğu zaman düşünülebilir. Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, metabolik bazı hastalıklar ile aile ve okul koşulları iyi araştırılmalıdır. Zeka problemlerine, doğum öncesi ve doğumda olan sorunlar, annedeki enfeksiyon ve alkol gibi pek çok sorun neden olabilir. Öğrenme sorunu baştan belli oluyor, bu sorunların hafif olanları aile tarafından fark edilemeyebiliyor. Orta ve ağır düzeyde olanlar genellikle okul dönemlerinde fark ediliyor" ifadelerini kullandı. Toplantı sonunda, Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Işık Görker, farkındalık oluşturulması amacıyla eğitim ve bilgilendirme toplantılarına devam edeceklerini bildirdi.

 

Haber / Aleyna ÇELİK