'E-ticaret engel tanımıyor'

Çerkezköy Kent Konseyi tarafından Türk Metal Sendikası Çerkezköy Şubesi ve Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğinde "E-ticaret Farkındalık Zirvesi" düzenlendi. Konuşmacı olarak kat

GÜNDEM 13.10.2018 16:19:00 0

Cumartesi günü saat 10:00’da Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu’nda düzenlenen zirveye Çerkezköy Kent Konseyi Başkanı Funda Serfiçe, Türk-İş Tekirdağ İl Temsilcisi ve Türk Metal Sendikası Çerkezköy Şube Başkanı Murat Koçak, Kent Konseyi Genel Sekreteri Hüseyin Ülger ve çok sayıda vatandaş katıldı. Zirvenin açılış konuşmasını yapan Kent Konseyi Başkanı Funda Serfiçe, zirvenin düzenlenmesindeki katkılarından dolayı Çerkezköy Kent Konseyi Avrupa Birliği ve Proje Geliştirme Çalışma Grubu Başkanı Tuncay Üstünol ile etkinliğe katkı sağlayan üyelere teşekkür etti. Zirveye katılan 3 firmayı da tanıtan Serfiçe “IdeaSoft 2005 yılından bu yanan web ve mobil tabanlı çözümler sunan, kısacası internet teknolojisinin tüm renkleri ile hizmet vermeyi ilke edinmiş Türkiye’nin lider e-ticaret altyapı sağlayıcısıdır” dedi.

FİRMALARI TANITTI

Tek Kılavuz Dijital Performans Ajansı’nın da 2005 yılında kurulmuş, dijital yatırımları sonuç odaklı yöneten, müşterilerinin dijital pazarlama departmanı olarak gerçek veriler üzerinden performans artırmaya yönelik çalışan bir ajans olduğunu söyleyen Serfiçe, “Ipara da Türkiye’nin ilk online ödeme sistemi olarak yüzde 100 Türk sermayesi ve bilgi birikimi ile 2012 yılında kurulan, sanal POS altyapısı ve dijital cüzdan hizmetlerini bünyesinde barındıran ilk Türk firmasıdır” dedi.

 

“İŞ HAYATINDA MÜCADELEMİZİ SAĞLAMLAŞTIRABİLİRİZ”

E-ticaretin günümüzde çalışan veya çalışmayan her kesimi ilgilendiren bir konu olduğunu söyleyen Serfiçe “Artık büyük küçük tüm işletmeler, tüzel ya da şahıs firmaları hızla gelişen teknoloji karşısında, dünyaya açılmak ve ürünlerine daha fazla talep yaratmak amacıyla elektronik ticaret yani pazarı tercih etmektedir. Bu, içinde bulunduğumuz zamana uyumlu yaşayabilmemiz için gereklidir ve hızla dünya bu yöne gitmektedir. Çağı yakalamak, kuşkusuz kendi menfaatimizedir. Ancak bu şekilde iş hayatında mücadelemizi sağlamlaştırabiliriz” dedi.

 

“E-TİCARET ZAMAN PROBLEMİNİ ORTADAN KALDIRIR”

E-ticaretin faydalarını da sıralayan Çerkezköy Kent Konseyi Başkanı Funda Serfiçe “E-ticaret dünyanın her yerine satış yapabilme imkanı sağlar, 7 gün 24 saat çalışabilen altyapısı ile iletişimi ve alışverişi kısıtlayıcı zaman problemini ortadan kaldırır. Evrenseldir” dedi. İnternet ile birlikte sınırlar da kalktığı için rekabetin küresel hale geldiğini söyleyen Serfiçe “Bu global rekabet ortamında arz edilen ürün ve hizmetlerden ‘kalite-maliyet-müşteri hizmeti’ üçgeninde en üst düzeye çıkabilen küresel anlamda başarılı olmaktadır” dedi.  

 

“BİZLERE FARKLI BİR SORUMLULUK DAHA DÜŞÜYOR”

Zirvenin açılışında konuşan Türk-İş Tekirdağ İl Temsilcisi ve Türk Metal Sendikası Çerkezköy Şube Başkanı Murat Koçak da “Türk Metal Sendikası olarak bizler üretim sektörünün en ağır işlerini gerçekleştiren iş kolunu temsil ediyoruz. Ancak metali işlerken nasırlaşmış ellerimiz e-ticaret gerçekleştirirken bilgisayarın klavyesindeki tuşlara basmaya, akıllı telefonların tuş takımları da ürün satmaya e-ticaret yapmaya engel teşkil etmiyor. Zaten ağır iş kolunda bu memleketin tüm üretimini sırtlanmamızın bizim milli sorumluluklarımızın farkında olduğumuzun bir göstergesi. Ancak son zamanda ve yakın gelecekte işçi olarak bizlere farklı bir sorumluluk daha düştüğü görülmektedir. Farklı üretim kanalları keşfetmek hem gelirlerimizi çeşitlendirip çoğaltmak hem de bu faaliyetle ülkemize faydalı olmak” dedi.

 

“GELECEK SİSLİ VE KARANLIK RENKLER TAŞIYOR”

Koçak “Düşünüp baktığımızda e-ticaret ve e-ihracatın bizim sınıfımız için oturan bir sektör ve ticari faaliyet olduğunu anlıyoruz. Hepinize e-ticaret sektörü başta alternatif gelir elde etme olarak anlaşılıp başlanacak, belki daha sonra ana faaliyet, ekmek kapısı olarak da benimsenecektir. Gelecek maalesef sisli ve karanlık renkler taşımaktadır. Üretim gerçekleştirmek bizim mayamızda var. Bu üretimi pazarlamaya ve ticarete dökmek ancak bu tarz faaliyetler ile mümkün kılınıyor. E-ticaret zirvesi bize alternatif iş imkanı elde etmeyi sağlayacak, ek gelir elde etmeyi sağlayacak, ülkemize bir katkı daha katmanın onurunu kazandıracak” dedi. Çerkezköy Kent Konseyi Avrupa Birliği ve Proje Geliştirme Çalışma Grubu Başkanı Tuncay Üstünol, zirvenin düzenlenmesinde katkıda bulunanlara teşekkür etti.

 

“ALTYAPI OLUŞTURMANIZ LAZIM”

E-ticaret zirvesinde konuşan İdeaSoft Stratejik Pazarlama Yöneticisi Gizem Aksoy, e-ticarette nelerin gerekli olduğu konusunda bilgi vererek “İnternet üzerinden  satış yapmak için E-Ticaret paketleri tüm ihtiyaçlarınızı karşılar. Bütçenize ve işinize uygun olan bir e-Ticaret paketi seçerek siz de kendi online satış sitenize sahip olabilirsiniz. Bunun için öncelikle  e-Ticarette alt yapısı oluşturmanız  gerekiyor” dedi.

“ALTYAPI VE GÜVENLİK ÇOK ÖNEMLİ”

Altyapı ve güvenliğin internet ortamındaki satışlar için çok önemli olduğunu kaydeden Aksoy, “Bu nedenle profesyonel ve güvenli bir alt yapı kurulmalı” dedi. İnternet üzerinden satış yapacakların dikkatli olması gerektiğini söyleyen Aksoy, “Öncelikle kolay kullanım paneli oluşturmalıdırlar. Sürekli güncellenen yazılım altyapısı olmalı. Kullandığınız diğer yazılım ve hizmetler ile entegrasyon olmalı ki anında müşteriye cevap verebilesiniz. Kargo ve Lojistik konusunda da kargo entegrasyon sayesinde gönderi ve iade sorunsuz yönetme olmalıdır” dedi. İnternet ortamından satış yapan firma yada işyerlerinin var olan işlerini daha da geliştirmek adına e-ticaretin önemli olduğunu kaydeden Aksoy “E-ticaret engel tanımıyor. Yeter ki güvenli satış yapılsın” dedi.

“4 KİŞİDEN BİRİ İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPIYOR”

E-Ticaretin mikro ihracat kapsamında olduğunu belirten Tek Kılavuz Dijital Performans Ajans İş Geliştirme Müdürü Kerem Aktaş da “E-Ticaret Mikro ihracat kapsamında olup burada sağlanan tüm avantajlardan yararlanılabilir” dedi. 4 kişiden birinin internet ortamından alış veriş yaptığını ifade eden Aktaş, “Yapılan araştırmaya göre özellikle tüm internet kullanıcıları 13 dakikada bir telefonlarına bakıyor, günde bir kişi 78 kez telefonuna bakıyor. 18 yaşındaki bir tüketici yılda 25 milyon marka ile tanışıyor. Bir günde 35 bin kişi  internetten mal almaya karar veriyor” dedi.

“EN ÇOK ETKİLEYEN FAKTÖR SİTE GÜVENLİĞİ”

Ipara firması yöneticileri Kaan Güzel ve Derya Savaşkan “Bilinen markalar  mevcut müşteri portföylerini  korumak ve  müşterilerini çoğalmak, bilinmeyen firmalar da müşteri edinmek için reklam veriyor. En bilinen markaların yapılan araştırmaya göre yüzde 20 sabit müşterisi var ve reklamlarla hem sabit müşterilerini korumaya çalışıyorlar hem de müşterilerini çoğaltmaya çalışıyorlar” dedi. Tüketicilerin ortalama satın alma süresinin 28 gün olduğunu kaydeden Güzel ve Savaşkan “Tüketicinin satın alma kararını en çok etkileyen faktör site güvenliği” dedi.

Haber / Gülveren ALTUNOĞLU