'Okullarda STEM Kültürü Oluşturmak'

Uğur Okulları ve Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile 21. Yüzyılda Öğretmenlik Mesleği ve STEM Çalıştayı düzenlendi. Uğur Okulları Çerkezköy Kampüsü'nde 21.

GÜNDEM 13.09.2018 13:16:00 0

21. Yüzyılda Öğretmenlik Mesleği ve STEM Çalıştayı'na, Uğur Okulları Eğitim Öğretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil Çiçek, 21. Yüzyılda Öğretmenlik Mesleği BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu, Uğur Okulları STEM Bölüm Başkanı Senem Süral, Uğur Okulları Çerkezköy Kampüsü Ortaokul Müdürü Tuğba Zenginal ve Uğur Okulları Anadolu Lisesi Müdürü Kadir Reis Zenginal ve Tekirdağ genelinden 35 öğretmen katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan program Uğur Okulları Çerkezköy Kampüsü Ortaokul Müdürü Tuğba Zenginal'ın açılış konuşmasıyla devam etti.

 

“YENİ EĞİTİM MODELLERİNİ BENİMSEYEREK İLERLİYORUZ”

 

Uğur Okulları Çerkezköy Kampüsü Ortaokul Müdürü Tuğba Zenginal “Eğitimde yarım asırlık tecrübesiyle her geçen gün yeni eğitim modellerini benimseyerek ilerleyen, 21.yy becerileri dolayısıyla Türkiye'de STEM eğitiminde liderlik yapan Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları olarak Çerkezköy Kampüsümüzde bu çalıştaya ev sahipliği yapmaktan mutluluk duymaktayız. Kendi gelişimlerini önemseyen, ülkemize ve öğrencimize bir şeyler kazandırmak için çabalayan, çocuklarımızı geleceğe hazırlayan, kısacası çağın gerektirdiği nitelikli insanı yetiştirmek için çalışan ve şuanda aramızda bulunan değerli meslektaşlarımı tebrik ediyorum. Çalıştayımızın ilimize ve öğretmenlerimize hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

 

“TÜRKİYE'DE DE ÇOK GÜZEL ÇALIŞMALARIMIZ VAR”

 

Uğur Okulları Eğitim Öğretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil Çiçek de “Geçen yıldan beri Uğur Okulları olarak Türkiye genelinde İl Milli Eğitim Müdürlükleri ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleriyle çok fazla çalışma yaptık. Bu çalışmalara katılan öğretmen sayımız ne kadar fazla olursa, ülkemizi eğitim anlamında o kadar çok ileriye götüreceğimizi düşünüyorum. Bakanlık 3 yıldır müfredat içerisinde STEM'den ve kodlamadan bahsediyor. Müfredatımız içindeki STEM ve kodlamayı dünya yıllardır konuşuyor. Kodlama robotik çalışmaları kapsamında dünyada çok güzel çalışmalar yapılıyor diyoruz fakat Türkiye’de de çok güzel çalışmalarımız var. Türkiye’de aslında son 5 yıldır yoğun bir şekilde özellikle özel okullar STEM eğitim yaklaşımını ve STEM robotik çalışmalarını konuşuyor. 3 yıldır müfredat içerisine girmesiyle birlikte milli eğitim müdürlükleri de bu anlamda çok fazla yatırım yapmaya başladı. O yüzden çok mutlu olduğumuzu paylaşmak isterim” dedi.

 

“EN ÖNEMLİSİ HİZMET İÇİ EĞİTİMLER”

 

Uğur Okulları olarak Türkiye genelinde 137 tane okulları olduğunu kaydeden Çiçek “Yaklaşık 75 bin civarında öğrencimiz var. Gururla şunu paylaşmak istiyorum sizinle bu yıl 39 tane okulumuzda okul öncesi ilkokulda erken STEM, 71 tanede ortaokul ve lise uğur okulunda Çerkezköy Uğur Okulumuzda olduğu gibi STEM eğitim yaklaşımımızı  öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle buluşturuyoruz. Bence burada en önemli şey, hizmet içi eğitimler. Hizmet içi eğitimlerin çok önemli olduğunu düşünüyoruz" dedi.

 

“TEKİRDAĞ'DAKİ BÜTÜN ÖĞRETMENLERE ULAŞABİLMELİYİZ”

 

Açılış konuşmalarının ardından BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu, ‘21. Yüzyılda Öğretmenlik Mesleği’ konusunda sunum yaptı. Tekirdağ'da güzel işler yapıldığını kaydeden Çorlu, “Burada yapılan güzel işleri biraz daha enerjik hale getirmek istedik. Burada sadece 35 kişi olmamalı, Tekirdağ'da ki bütün öğretmenlere ulaşabilmeliyiz” dedi. Çalıştayın amaçlarından bahseden Çorlu “STEM denilen şeyin en temelinde öğretmenler arasında iletişimi arttırabilmek var. John Dewey bizim eğitim sistemimizi en çok etkileyen 20. yy'ın en önemli eğitim bilimcilerinden bir tanesi. 1924'te Türkiye'ye davet ediliyor. 2 ay boyunca Türkiye'de kalıyor ve eğitim sistemi hakkında bir rapor yayınlaması isteniyor. Atatürk'ünde dinleyip öğrenmek istediği bir rapor bu. Rapora göre öğretmenler arasında müzakere ve münakaşa zümreleri oluşturulmalı diyor. Bu zümrelerin sadece senenin başında, sadece Eylül’de veya Haziran’da olmayacağını sene boyunca devam etmesi gerektiğini söylüyor. Her 15 günde bir öğretmenlerin bir araya gelmeleri gerektiğini söylüyor. Okudukları bahisler üzerinden müzakere yapmaları gerektiğini ve paylaşmaları gerektiğini söylüyor. Bu ikisi aslında çok çok önemli Deweyde bunu tespit etmiş durumda. Öğretmen kendi yaratıcılığını, kültürünü ve birey olduğunu sınıfa yansıtmalı. Onları motive etmek, yüreklendirmek ve kolaylaştırmak adına yöneticilere görev düşüyor. Dewey 1924'te okulları gezdiğinde okullardaki kaynakların yeterli olduğunu dile getiriyor. Kaynak ve materyaller Türk okullarında çok kötü durumda değil diyor. En büyük eksikliğin ise ‘öğretmenlerin bir deneyi yapması, öğrencilerinde sadece arkadan onu izlemesi’ olduğunu söylüyor. STEM de yaparak öğrenmeye dayanıyor. Öğrencinin izleyerek değil yaparak öğreneceğini savunuyor. Öğrencilerimize yaparak öğretme konusunda bir yol açabiliriz biz de işimizden daha zevk alırız" dedi.

 

KATILIM BELGESİ VERİLDİ

 

Sencer Çorlu'nun ardından, Uğur Okulları STEM Bölüm Başkanı Senem Süral, ‘Okullarda STEM Kültürü Oluşturmak’ konulu sunum yaptı. Çalıştayın ardından katılımcılara katılım belgesi verildi.

 

Haber / Özge MERİÇ