Satış, müşterilerin zihnini okuma sanatıdır

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası tarafından düzenlenen Satış Artırma Becerileri konulu eğitimde konuşan Satış Koçu ve Mentör Koray İnan, satışın, insanları anlama, müşterilerin zihnini okuma

GÜNDEM 21.03.2018 21:31:00 0
Satış, müşterilerin zihnini okuma sanatıdır

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası da düzenlenen eğitimler kapsamında dün de Satış Koçu ve Mentör Koray İnan tarafından Satış Arttırma Becerileri konulu eğitim verildi.

 

“ÖNEMLİ BİR PARÇASIDIR”

 

Yaklaşık 6 saat süren eğitimde farklı bireyleri algılama, farklılıklara doğru yaklaşımları gösterebilme ve ikna psikolojisi detayında satışta başarıyı yakalamak adına atılması gereken adımlar konuları anlatıldı. Satışta müzakere yapılmadan mevcut olanakların en iyisini elde etmenin güç olduğunu kaydeden İnan “Satışta kazananlar, yalnızca becerikli olanlar değil, aynı zamanda istediğini elde etmek için müzakereye girme yeteneğine de sahip olanlardır. Bugünün iş dünyasında iyi bir sunuş yeteneği, satış sürecinin önemli bir parçasıdır” dedi.

 

KATILIMCILARI BİLGİLENDİRDİ

 

Satışın, insanları anlama, müşterilerin zihnini okuma ve dinleme sanatı olduğunu kaydeden İnan “Alıcının bakış açısını bilgi, mantık ve güven vererek, bağlantı kurarak, doğru sorular sorma yöntemiyle, değiştirebilme yeteneğidir. Başarılı bir satış gücünü meydana getirmek, iş dünyasında rekabet etmek arzusunda olan şirketler için artık her zamankinden çok daha önemlidir” dedi. Doğru bir şekilde satışı başarılı bir şekilde sonlandırmanın püf noktalarını da anlatan İnan “Satış sürecine ne zaman başlanmalı, bayan müşterilere satış nasıl yapılır, satışlar neden artmıyor, satışları arttırmak için ne yapılmalı, satışın matematiksel verileri” başta olmak üzere pek çok konuda da bilgiler verdi.

 

 SATIŞ BİR MATEMATİKTİR

 

Satışın bir matematik olduğunu ifade eden İnan “Satış eğitimi satıcılara çok şey katar. İleri düzey satış teknikleri hakkında bilgi düzeylerini artırırlar. Geleneksel satış düzenini terk ederek, daha yenilikçi satış planları ve taktikleri geliştirebilirler. Farklı müşteri tiplerini ikna etme tekniklerini öğrenirler. Satıcıların yararlanabileceği yeni nesil pazarlama taktikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Satış performansını artırabilecek tavsiyeler alırlar. Satış motivasyonlarını yükseltebilir ve kişisel gelişimlerine katkı sağlarlar. Eğitim danışmanın farklı sektörlerde elde ettiği saha satış tecrübelerinden yararlanırlar. Davranışa dönüştürürler. Kendilerini çok daha doğru ve detaylı tanıma şansları olacak.Satış alanındaki güçlü ve limitli yanlarını tüm detaylarıyla görebilecekler.Satışın hangi aşamalarında kendilerini geliştirmeleri gerektiğini öğrenmiş olacaklar” dedi.

 

BUGÜNÜN MÜŞTERİSİ TÜKETMİYOR ARIYOR

 

Günümüzde müşterilerin bir ürün alırken, önce araştırma yaptığını, hem kaliteli, hem ucuz hem de dayanıklı olmasına dikkat ettiğini söyleyen İnan “Günümüzde akıllı müşteri bir ürün alırken önce araştırma yapıyor. Araştırma sırasında kaliteye, dayanıklılığa ve ucuzluğa bakıyor, satış sonrası hizmetine bakıyor. Bu nedenle bir ürünü satarken müşterinin talebini karşılamada bu faktörler büyük bir rol oynamaktadır. Eğer sattığınız ürün ne kadar kaliteli olursa olsun satış sonrası hizmet garantisi veremiyorsanız  o malı satmanız çok zor olduğu gibi pazarını da bulmak zor” dedi.

 

Haber / Ayşenur AYDIN