Helvacıoğlu: Tuzak değil trafiği rahatlatma uygulaması

Keşan Belediye Meclisi Ağustos Ayı Toplantısı'ndan sonra EDS sistemi ile ilgili konuşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, "EDS'den sonra hiçbir kaza olmamış. EDS'den sonra ölüm

GÜNDEM 14.08.2020 14:12:00 0
Helvacıoğlu: Tuzak değil trafiği rahatlatma uygulaması

 

Keşan Belediye Meclisi Ağustos Ayı Toplantısı, Belediye Meclis Toplantı Salonu’nda Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu başkanlığında yapıldı. Toplantıda; 9 gündem maddesi görüşülerek karara bağlandı. 

 

“İSTİHDAM MASASI OLUŞTURABİLİRİZ”

 

Dilek ve temenniler bölümünde söz alan CHP Grup Sözcüsü Feridun Tümer, işsizlik ve istihdamla ilgili belediyenin yürüttüğü çalışmalarla ilgili Başkan Helvacıoğlu’ndan bilgi istedi.Helvacıoğlu, “Ülke olarak pandemi süreci yaşıyoruz. Buna rağmen bölgede işletmeleri ve OSB’leri gezerek bilgiler edindim. Bölgedeki OSB’lerden Keşan Belediyesi’ne de istihdam olanakları konusunda bilgi gelecek. Belediye olarak 15 Keşanlı hemşehrimizi Evreşe’de işe başlattık. Bu girişimlerimizi daha da artıracağız. Pandemi sonrası daha da aktif bir şekilde bu konu üzerinde duracağız. Belediyede bir istihdam masası oluşturabiliriz. Bu duyarlılığı birlikte yapabiliriz. Bu komisyonda ve masada hep birlikte görev alabiliriz” ifadelerini kullandı. 

“KURALLARA UYMAK ZORUNDAYIZ”

Daha sonra, EDS ile ilgili bilgilendirme yapan Mustafa Helvacıoğlu, “Kurban Bayramı süresince 4 günde Keşan’dan 952 bin 456 araç geçtiğini belirterek, “Bu süreçte ceza yazılan araç sayısı 6 bin 870. Bu sayıya resmi araçlar dahil. 2020 yılının ilk 8 ayında Keşan’dan geçiş yapan araç sayısı Malkara yönünden 2.508.065 araç, Gelibolu yönünden 2.468.684 araç olmuş. Keşan’ın geçiş güzergahı potansiyeli net şekilde görülmüş oluyor. Keşan çevre yolunda maddi hasarlı kazalar 2018 yılı 24 kaza, 2019 yılı 16 kaza, 2020 yılında EDS kurulana kadar 13 kaza. EDS’den sonra hiçbir kaza olmamış. Çok güzel bir çalışma yaptığımız ortaya çıkmış oluyor. Keşan çevre yolu ölümlü kazaları ise şöyle; 2018 yılı 2 kaza, 2019 yılı 2 kaza, 2020 yılı 2 kaza (Mart ayı-EDS öncesi) EDS’den sonra ölümlü kaza yok. Ters yön uygulamasına gelince, İlyas Bey Caddesi 2014’ten beri ters yönmüş. Ters yön uygulamasını geceye dönüştürdük. Kapatma gibi bir durum söz konusu değil. Kurallara uymak zorundayız. Vatandaşlarımız ters yön uygulamasına çok dikkat etmeye başladılar. Bu tuzak değil trafiği rahatlatma uygulaması. Eğer Ulaştırma Komisyonumuz isterse ters yön uygulamasını daha uygun görülen bir alana taşıyabilir. Dünya ortalamasında bu tarzda yapılan uygulamalar en geç 3 ay içerisinde 0’a yakın oranlara düşmektedir” dedi. 

 

“AMAÇ KAZALARIN ÖNÜNE GEÇMEK”

 

Ters yön ihlali yapan araçların yüzde 68’inin 22 plaka değil, misafir araçlar olduğunu da kaydeden Helvacıoğlu, “Aynı gün içerisinde aynı araç ters yöne kaç defa girerse girsin sadece 1 defa ceza kesiliyor. Ters yön uygulaması yapılan caddeler 2014 yılından bu yana ters yön olarak belirlenmiştir. Yeni bir uygulama değildir. Cumartesi günleri İlyas Bey Caddesi’nde pazar kurulduğu için sistem kapatılıyor.  Keşan’daki koridor sistemi uygulaması bölge ve ülke açısından örnek teşkil ediyor. Burada amaç ceza yazılması değil kazaların önüne geçmek” dedi.

 

Haber / Buse SERİN