Teorik ve uygulamalı eğitim düzenlendi

Trakya Üniversitesi'nde yürütülen ve TÜBİTAK-4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Programı tarafından desteklenen "Geleceğin Teknolojisi Biyoteknoloji-2" projesi kapsamında teorik, interaktif, etkileşimli

GÜNDEM 23.07.2019 14:02:00 0
Teorik ve uygulamalı eğitim düzenlendi

Projenin hedefinin, biyoloji öğretmenlerinin Biyoteknoloji konusunda gerekli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak ve öğretmenlere, müfredatla ilişkili somut, işlevsel ve uygulamalı öğretim yöntemlerinin kazandırılması amaçlanmış olup projenin asıl hedefi, öğretmenler aracılığıyla genç neslin bu teknolojiyi ve çıktılarını doğru anlamaları, öğrencilerin meslek seçimlerinde bilinçlendirilmeleri, dolayısıyla ülkemiz geleceğinin şekillenmesine katkı sağlanması olduğunu belirten yetkililer “Ayrıca, katılımcıların biyoteknoloji okur-yazarlık seviyesinin arttırılması bu sayede toplumun özellikle de genç neslin abartılardan veya bilgi kirliliğinden korunmasına da katkı sağlanması hedeflenmektir” dedi.

DOĞRU DÜZLEMİN OLUŞTURULMASINA GEREKSİNİM VAR

İnsanlığın geleceğini şekillendirme potansiyeline sahip olgununu söyleyen Projeye Yürütücüsü Trakya Üniversitesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Semra Hasançebi, “Biyoteknoloji, yaşadığımız yüzyılın en önemli bilimsel devrimi olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Artık bilim insanları, bu teknoloji ile istenen genleri değiştirme ve bir türden diğerine gen aktarma imkanına sahiptir ve bu imkan, kullanılan organizmaların da sınırsızlığı anlamına gelmektedir. Toplumda sadece GDO ile tanınırlık kazanan biyoteknoloji, bunun aksine hemen her alanda canlıların kullanımı ile doğal ve innovatif çözümler sunan bir teknolojidir. Ayrıca yaşanan hızlı gelişmeler sayesinde insanlığın geleceğini şekillendirme potansiyeline sahip görünmektedir. Dolayısıyla bu popüler bilim/uygulama alanı sosyal, siyasi ve ekonomik tartışmaları da beraberinde getirmektedir. Toplumun biyoteknolojiyi anlaması, gerçekleşen ilerlemeleri, yararlarını ve risklerini değerlendirebilmeleri için doğru temel bilgi düzleminin oluşturulmasına gereksinim vardır” dedi.

EĞİTİM VERİLDİ

Sosyobilimsel konular hakkında eğitim veren Doç. Dr. Hikmet Sürmeli de, “Öğretim programlarında sosyobilimsel konular yerini aldı. Bu konudaki yetersiz eğitim göz önüne alındığında biyoloji öğretmenlerinin projede yer alması çok iyi oldu. Öğretmenlerin özellikle uygulamalı olarak bu konularda eğitim alması da projenin diğer önemli noktası oldu” derken, Proje Koordinatörü Uzman Biyolog Mete Arslan Konak ise “Azalan laboratuvar dersi yapma isteğini bu proje ile arttırmış olduk. Ayrıca gen terapi, biyoteknolojik ilaçlar, rekombinant DNA teknolojileri, 21. yüzyılda öğretmenler için web 2.0 araçları ve biyogüvenlik konularında eğitim verdik” dedi. Teknoloji Araştırma ve Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde (TÜTAGEM) ve Mühendislik Fakültesi GBM Biyoteknoloji Laboratuarı'nda düzenlenen proje faaliyetlerine Proje Yürütücüsü ve Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Semra Hasançebi, Proje Koordinatörü Uzman Biyolog Mete Arslan Konak, akademisyenler ve Türkiye'nin çeşitli illerinden öğretmenler katıldı.

Haber / Emre BOZ