Aygun: Türkiye ortalamasının bile gerisinde kaldı

CHP Tekirdağ Milletvekili Dr. İlhami Özcan Aygun, Liselere Giriş Sınavı'nda (LGS) 40. olan Tekirdağ'ın Matematikte 2.76 net ortalaması ile Türkiye ortalamasının bile gerisinde kaldığını belirt

GÜNDEM 1.07.2019 18:34:00 0
Aygun: Türkiye ortalamasının bile gerisinde kaldı

Türkiye’deki liselere geçiş ve üniversiteye yerleştirme sınavlarında Tekirdağ’ın başarılı sonuçlar elde edememesinin kendilerini derinden üzdüğünü belirten Aygun “Üniversiteye yerleştirme sınavında 66. olan kentimiz Liselere Giriş Sınavı’nda (LGS) da 40. olmuştur. Kişi başına düşen milli gelirde Tekirdağ’ımızın çok gerisinde kalan kentler, eğitimde büyük başarılar elde etmiştir. Sanayi kenti olan Tekirdağ’ımız ise Matematikte 2.76 net ortalaması ile Türkiye ortalamasının bile gerisinde kalmıştır” dedi.

 

“İMAM HATİP OKULLARINA GÖNDERİLMESİ DE ETKİLİ OLDU”

 

Bu sonuçlarda, öğrencilerin istekleri dışında zorunlu olarak imam hatip okullarına gönderilmesinin de etkili olduğunu kaydeden Aygun “Zira Milli Eğitim Bakanlığı’nın Tekirdağ’da yaptığı çalıştay, imam hatip okullarında devamsızlığın yüksek olduğunu ortaya koyarak, bu konudaki düşüncemizi haklı kılmaktadır” dedi.

 

“BASİRETSİZ YÖNETİCİLER SORUMLUDUR”

 

20 sorudan oluşan Matematik testinde 5.09 olan Türkiye net ortalamasının yetersizliği tartışılırken,Tekirdağ’ın bu ortalamanın dahi altında kalmasının düşündürücü olduğunu kaydeden Aygun “Bu tablo, kentimizdeki çocuklara yeterli kalitede bilimsel eğitim verilemediğini kanıtlamaktadır. Elbette ki sonuçlardan, öğrenciler değil, basiretsiz yöneticiler sorumludur.

Ülkemizin en çok vergi veren kenti olan Tekirdağ, hak ettiği oranda eğitim yatırımı alamamaktadır. Göç alan kentimizde derslik sayısı yetersizdir, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı Türkiye ortalamasının üzerindedir. Tekirdağ’da eğitim planlaması bilimsel ölçütler yerine ideolojik ve eş-dost-ahbap ilişkileri ile yapılmaktadır. Bu nedenle Tekirdağ’daki başarısızlığın birinci derecede sorumlusu AK Parti iktidarı ve Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün beceriksiz yönetimidir” dedi.

 

“SÖZELDE DE BAŞARISIZ KALDIK”

 

Tekirdağ’ın sayısalın yanı sıra sözelde de başarısız kaldığını söyleyen Aygun “Tekirdağ, LGS’de81 il arasında 40. sırada yer almıştır. İlimizde Matematik net ortalaması 2,76, Türkçe net ortalaması 10,11, Fen Bilimleri net ortalaması 7,62, TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük net ortalaması 6,42,Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi net ortalaması 6,09, Yabancı Dil net ortalaması 3,97 olmuştur. Türkiye geneline baktığımızda Matematikte 5,09, Türkçe’de 11,75, Fen Bilimlerinde 9,97, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülükte 6.88, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’nde 6,83 ve Yabancı dilde 4.65 net ortalama elde edilmiştir. Söz konusu sonuçları kıyasladığımızda Tekirdağ’ın Sayısal dersler olan Matematik ve Fen Bilimlerinin yanı sıra sözel dersler olan Türkçe, TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ile Yabancı dilde dahi Türkiye ortalamasının altında kaldığı görülmektedir.Yani kentimiz öğrencileri hem sayısalda hem de sözelde başarı elde edememiştir” dedi. 

 

“ÇOCUKLARIMIZA HAKSIZLIKTIR”

 

Sonuçların, Tekirdağ’da gerçekleştirilen eğitimin; bilimin ve aklın gereklerine uygun yapılmadığını, eğitim planlaması ve stratejisinin olmadığını ortaya koyduğunu söyleyen Milletvekili Aygun “Tekirdağ’daki çocuklarımıza çağın koşullarına uygun bilimsel eğitim verilmemektedir. Yap-boz tahtasına dönüştürülen sınavlar sonucunda, çocuklar istemedikleri okul türlerine, imam hatip okullarına zorunlu olarak kaydedilmektedir. Tüm yatırımlar, sadece imam hatip okullarına yönlendirilmektedir. Tekirdağ’da İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nce gerçekleştirilen “Eğitimin Niteliğini Geliştirme Çalıştayı’nda, tespitlerimizin doğruluğu da ortaya konmuştur. Bu çalıştayda, imam hatip okullarında akademik başarının düşük olduğu, okulu terk eden öğrenci sayısının yüksek olduğu ve en çok devamsızlık olan okul türleri arasında yer aldığı ortaya konmuştur. Çocukların, sırf aldıkları puan nedeniyle istemedikleri okul türlerine zorla yönlendirilmesinin sonuçları ağırdır. Bu anlayış, eğitim bilimlerine aykırıdır, çocuklarımıza haksızlıktır” dedi.

 

“ÜVEY EVLAT MUAMELESİ GÖRÜYOR”

 

Tekirdağ’ın, sanayi ve tarım potansiyeli nedeniyle ülkemizin en çok göç alan illeri arasında yer almasına karşın, eğitim yatırımlarında üvey evlat muamelesi gördüğünü kaydeden Aygun “Ortaokul kademesinde öğretmen başına düşen öğrenci sayısı Türkiye genelinde 16 iken, bu oran Tekirdağ’da 18’dir. İlkokulda bir öğretmene Türkiye genelinde 17, Tekirdağ’da 18 öğrenci düşmektedir. Bir derslikteki öğrenci sayısı ilkokul-ortaokul düzeyinde Türkiye genelinde 24 iken bu oran Tekirdağ’da 27’dir. Ortaokulda okullaşma oranı Türkiye genelinde yüzde 94.5 iken Tekirdağ’da yüzde 94.3’tür” dedi.

 

“BİRİNCİ DERECEDE SORUMLUSU AKP’DİR”

 

Tekirdağ’ın, Türkiye’ye kattığı katma değer nedeniyle eğitimdeki bu hakkaniyetsiz tutumu hak etmediğini kaydeden Aygun “Göç nedeniyle artan nüfusa göre derslik ve laboratuar yapılmamakta ve öğretmen atanmamaktadır. Başarılı okullardaki öğretmenler dağıtılmakta, başarı oranı düşürülmektedir. Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü ise liyakatli kadrolar ile yönetilmemektedir. Bilimsel eğitim ve planlama yapılmamaktadır. Eş-dost-ahbap ilişkileri ile yürüyen israf bürokrasisi, genç nesillerin dinamizmi ve ihtiyaçları karşısında basiretsiz kalmaktadır. Şüphesiz eğitimde gelinen bu tablonun birinci derecede sorumlusu olan AKP’dir. Bilim esaslı planlı eğitim modeli olmadan ayağa kalmak mümkün değildir” dedi.

 

Haber / Gülveren ALTUNOĞLU