Eko Turizmin Yeni Gözdesi

Kırklareli merkez, ilçeleri ve bazı köylerde kırsal turizmi geliştirmek amacıyla yapılan projenin tanıtımı amacıyla turizm profesyonellerine tanıtım turu düzenlendi. İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir,  Ã

GÜNDEM 23.06.2019 15:30:00 0
Eko Turizmin Yeni Gözdesi

Kırklareli merkezde başlayan gezide Türkiye’nin çeşitli illerinden gelen turizm acentaları ilk olarak Hamitabat’ta bulunan özel bir işletmeye ait bağ otelini ziyaret etti. Bağ otelinde kahvaltı yapan turizmciler buradan Ertuğrul Köyü’ne geçerek köy yaşamına dair kültür öğelerini kendi evinde biriktiren Fatma Efe’nin evine konuk oldu ve kendisi ile sohbet edip evinde sergilediği eşyaları inceledi. Ardından Aşağıpınar kazı alanına geçen ekip kazı alanı hakkında bilgi aldıktan sonra tarihi bir mekan da bulunan restorana kurulan yöresel ürünlerin satışının yapıldığı stantlardan alışveriş yaptı. Burada öğle yemeği yiyen grup Kırklareli ve Trakya’ya özgü lezzetleri tatma fırsatı buldu.

 

DAVUL ZURNA EŞLİĞİNDE KARŞILANDILAR

 

Günün ikinci kısmında yeniden düzenlenen ve yenilenen Yayla Mahallesi’ni gezen turizmciler davul zurna ekibi eşliğinde karşılanarak Trakya havaları oynadı. Burada Atatürk Evi, Ali Rıza Efendi Kültür Evi ve Hızırbey Külliyesi ziyaret edildi. Kırklareli Köftesi ve helvasının tadına bakan turizm profesyonelleri buradan akşam yemeğine geçti. Özel bir restoranda düzenlenen yemeğe Kırklareli Valisi Osman Bilgin, Türkiye’nin Bulgaristan Burgaz Başkonsolosu Nuray İnöntepe, Kırklareli TSO Başkanı Soner Ilık, Kırklareli İl Genel Meclis Başkanı Aydın Karakoç, Kırklareli Ticaret Borsası Başkanı Turhan Altıntel ve Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin katıldı.

 

“ÖNEMLİ BİR YERE SAHİP”

 

Yemekte konuşan Kırklareli Valisi Osman Bilgin, deniz, doğa, tarih ve gastronomi turizminde Kırklareli’nin çok önemli bir yere sahip olduğunu belirterek “Türkiye 1980’li yıllarda ciddi bir turizm atağına geçti ve ülkemize gelen turist sayısı 100 binlerden 50 milyonlara ulaştı. Kırklareli’nin de keşfedilmeyi bekleyen doğa harikaları bulunuyor. Bölge açısından Kırklareli çok duymadığım reklamını bilmediğim bir yerdi. Ama özellikle 13 aylık süre içerisinde çok ciddi zenginlikler gördüm. Osmanlı Balkan topraklarına girdiğinde ilk eseri 1383’te yapılan Hızırbey Camisi ve destanıdır. Kırklareli’nde bir tarih var.  Son dönemde tarih dizilerinde de Kırklareli’nin Pınarhisar’ın Babaeski’nin, Lüleburgaz’ın her noktada tarihi eserleri, doğal güzellikleri, doğa ile tarihin iç içe geçtiği noktaları, longozları, denizi, kumu her şeyi görebiliyorsunuz. Kısacası Kırklareli ülkemiz açısından keşfedilmemiş çok özellikli ve öncelikli konuma sahip” dedi.

 

“2016 YILINDA BİR PROJE BAŞLATTIK”

 

Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin de Kırklareli, Edirne ve Tekirdağ’ın turizm potansiyelleri açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Şahin “Kırsal turizmin geliştirilmesi amacıyla 2016 yılında bir proje başlattık. Amacımız buranın turizm potansiyelini geliştirmek ve tanıtmak. Dolayısıyla yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekmesini sağlayarak Bölge ekonomisinin daha fazla canlanmasına katkıda bulunmak. Tabi bu noktada altyapı ve üst yapı çalışmaları çok önemli. Sayın Valimizin de gerek altyapı gerekse üstyapı çalışmalarında desteği çok büyük. Fatih Dökümhanesi, Dupnisa Mağarası ve buna benzer birçok yerin gerek altyapı gerekse üstyapısının iyileştirilmesi Sayın Valimizin önderliğinde gerçekleştiriliyor.  Türkiye’nin her köşesi cennet ama Kırklareli yani Trakya olarak biz kendimizi farklı bir yerde konumlandırıyoruz. Türkiye’nin her yerinden insanlar gelsinler Kırklareli’nin tarihi noktalarını, doğal güzelliklerini, lezzetlerini, denizini, görsünler ve gezsinler istiyoruz. Bu anlamda siz değerli acentecilerimizin buraya gelmesi, gezip görmesi ve sonrasında oluşturacağınız tur paketlerine Kırklareli’ni de eklemesi çok önemli” dedi. Kırklareli tanıtım gezisinin ikinci gününde Demirköy ilçesinin Armutveren Köyü’nde konaklama tesisi ziyaret edildikten sonra Dupnisa Mağarası gezildi. Hamdibey’e geçildiğinde Taş Fırından yapılan köy ekmeğinin tadına bakan ekip buradan ayrılarak özel bir restoranda Demirköy Kaymakamı Cafer Ekinci ve İğneada Belediye Başkanı Tahir Işık’ın da katıldığı öğle yemeğinde Kırklareli’ye özgü tandırda oğlak menülü öğle yemeğini yedi. Günün ikinci kısmında turizmciler Trakya Kalkınma Ajansı desteği ile düzenlenen Hamdibey ve Sislioba Köyü Ziyaretçi Merkezlerine uğrayarak burada Boşnak Mantısı, Triliçe gibi yöresel lezzetlerin tadına bakıp, alışveriş yaptı. Trakya’nın akciğerleri olarak nitelendirilen İğneada Longoz Ormanları’nı gezen grup günün son ziyaretini Limanköy’e yaptı. Limanköy Tarihi Feneri’ni gezip, kumda kahve içen turizmciler, İğneada Belediye Başkanı Tahir Işık’ın davetlisi olarak Limanköy de bir restoranda deniz ürünlerinden oluşan bir akşam yemeği yedi. İki gün süren organizasyon misafirlerin Limanköy’den uğurlanması ile sona erdi.

 

KIRSAL TURİZMİN GELİŞTİRİLMESİ PROJESİ NEDİR?

 

Trakya Kalkınma Ajansı tarafından Mayıs 2016’da başlatılan çalışma, Kırklareli ve ilçelerinde kırsal turizmin geliştirilmesi ve yeni tur paketlerinin oluşturulması, belirlenen rotalarda turizm altyapısının acentalara hizmet edecek şekilde örgütlenmesini içeriyor. Projenin gerçekleştirilmesi için sahada dört kişilik bir ekiple çalışıldı. Çalışma süresince Kırklareli merkez, Demirköy ve Vize ilçeleri ile köylerinde 200’den fazla paydaş ile görüşme yapıldı. Bu paydaşlar arasında seyahat acentaları, rehberler, otel, restoran, kafeterya, pansiyon sahipleri, hediyelik eşya satıcıları, yöresel ürün üreticileri, kadın kooperatifleri, Demirköy-Vize köylerinden muhtarlar, ilçelerin kaymakamları, belediye başkanları, STK yöneticileri, kanaat önderleri ve yöresel sanatçılar bulunuyor. Tur programları oluşturulurken eko turizm konsepti, tarih, kültür ve iç turizm konsepti, deniz turizmi konsepti, doğa turizmi konsepti ve macera turizmi konsepti üzerinde çalışıldı. Proje uzmanları bu konseptlerin altında yer alan 30 ayrı turizm çeşidinin de bölgede uygulanabilir olduğuna vurgu yaptı. Belirlenen turizm konseptlerine uyacak noktaların belirlenmesinden sonra proje ekibi bunların rotalandırılmasını ve tur paketlerine dönüştürülmesi çalışmalarını yaparak projenin ilk evresini tamamladı. Projenin ikinci aşamasında ise ağırlıklı olarak tanıtım ve pazarlamaya ağırlık verilecek.

 

Haber / Yakup KARATEPE