Firmalara konut pazarlama stratejileri toplantısı

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası'nda, 'Konut Pazarlama Stratejileri Sektör Toplantısı' gerçekleştirildi.

GÜNDEM 20.06.2019 17:54:00 0
Firmalara konut pazarlama stratejileri toplantısı

"SAHİP OLDUĞUMUZ KONUTLAR ARTIK 'STATÜ' OLARAK NİTELENDİRİLİYOR"

 

Çerkezköy TSO 4. Meslek Komitesi organizatörlüğünde yapılan toplantıda, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi öğretim üyesi Dr.Hasan Selçuk Eti tarafından eğitim verildi. Eti “ Sahip olduğumuz konutlar artık barınma ihtiyacımızı karşılamaktan çok, statü olarak ifade edilen bir kavram haline geldi. Özellikle akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle bilgiye ulaşım kolaylaştı. İnsanların bakış açısı değişti. Müşteri olarak daha bilinçli hale geldi. Müşteri artık büyük salonlu apartman daireleri yerine akıllı ev dediğimiz çevreci-yeşil yapıları tercih ediyor. Ya da satıcıyla birebir muhatap olmak yerine e-satış yapan kurumları kullanıyor” şeklinde konuştu. Eti yaptığı konuşmada, Türkiye'de ki konut kavramının 80'li yıllarda barınma amacı olduğunu ancak son yıllarda statü olarak görüldüğünü kaydetti.

 

" BİLGİYE ULAŞIMIN ÇOK KOLAY OLDUĞU MECRALARDA MUTLAKA YER ALMALISINIZ."

 

Konut pazarlamanın detaylarını açıklayan Eti, müşterinin beklentilerinin önemli ve öncelikli olduğunu belitti. Eti, "70 yaşında bir çifte, 15. katta bulunan bir rezidans satamayacağınız gibi 20’li yaşlarındaki müşterinize de eski tip bir apartman dairesi satamazsınız. Müşterinizin yaş, cinsiyet, eğitim ve ekonomik durumunu mutlaka dikkate almalısınız. Satış temsilcileriniz, prezantabl olmalı." dedi. Eti, her alanda olduğu gibi konut pazarlama sektöründe de sosyal medyanın çok büyük bir yer kapladığını söyledi. Eti konuşmasına, "Televizyon, radyo, billboard, emlak ilan siteleri gibi klasik yöntemlerin yanında Facebook, Instagram gibi bilgi akışının yoğun ve bilgiye ulaşımın çok kolay olduğu mecralarda mutlaka yer almalısınız.” sözlerini ekledi.

 

Haber/Buse SERİN