Eğitmen Gürsaç'dan İnovasyon Eğitimi

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası'nın ev sahipliğinde düzenlenen 'İnovasyon ile Farklılaşma ve Zihinsel Dönüşüm' eğitimine konuşmacı olarak katılan Eğitmen Zeynep Türkan Filiztekin Gürsaç, in

GÜNDEM 5.03.2019 16:25:00 0
Eğitmen Gürsaç

Çerkezköy Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonu'nda düzenlenen 'İnovasyon ile Farklılaşma ve Zihinsel Dönüşüm' eğitimine konuşmacı olarak katılan Zeynep Türkan Filiztekin Gürsaç, İnovasyon ve Türleri, İnovasyon Yönetiminde Temel Kriterler, Farklılaşmanın Tanımı, Farklılaşma İle Şirket Yönetimi ve Zihinsel Dönüşüm konularında bilgi verdi.

 

YENİ FİKİRLERİ UYGULAMA SÜRECİ

 

Konuşmasına inovasyonun tanımını yaparak başlayan Eğitmen Zeynep Türkan Filiztekin Gürsaç, "İnovasyon, farklı, değişik yeni fikirler geliştirmek ve bunları uygulamaktır. Bu fikirler daha önce çözülmemiş sorunları çözmek veya daha önce karşılanmayan ihtiyaçlara cevap vermek amacıyla kullanılabilir. Yada zaten var olan pek çok ürün ve hizmeti daha güzel, daha kullanışlı, daha çok insanın işine yarayacak hale getirmeyi amaçlayabilir. Bu fikirlerin hayat geçirilmesi ve ortaya ürün hizmet veya iş yapış yöntemlerinin çıkarılmasıyla ve ardından bu ürün ve hizmetlerin satılmaya veya iş yapış yöntemlerinin uygulanmaya başlamasıyla inovasyon yapılmış olur. İnovasyon değer fayda yaratmak için yeni fikirler geliştirme ve bunları başarıyla uygulama sürecidir" dedi.  

 

İNOVASYON ÇEŞİTLERİ

 

İnovasyon çeşitlerini anlatan Eğitmen Zeynep Türkan Filiztekin Gürsaç, "İnovasyonu 4 kategoride inceleyebiliriz. Bunlar; Ürün İnovasyonu, Hizmet İnovasyonu, Pazarlama İnovasyonu, Organizasyonel İnovasyon. Bir işletme tarafından pazara sunulan, elle tutulup, gözle görülen nesneler ürün olarak adlandırılır. Bu işletmenin farklı değişik yeni bir ürün geliştirmesi ve bunu pazara sunması Ürün İnovasyonu yapması anlamına gelir. Hizmet İnovasyonu'nda bir işletme tarafından pazara sunulan alıcılara sağlanan faydalar hizmet olarak adlandırılır. İşletmeler hem ürün hem de hizmet sunabildikleri gibi sadece ürün veya sadece hizmet sunabilir. Sunulmakta olan hizmetleri daha çok müşteri çekecek şekilde değiştirmek ve farklılaştırmak Hizmet İnovasyonu yapmak anlamına gelir. Pazarlama İnovasyonu'nda, ürün ve hizmetler pazara sunulmak amacıyla geliştirilir ve üretilir. Ürün ve hizmetlerin daha çok satılması için daha çok sayıda müşteri çekebiliyor olması gerekir. Daha fazla müşteri çekebilmek için, ürün ve hizmetlerde farklılık, değişik ve yeni tasarımların ambalajların ve pazarlama yöntemlerinin geliştirilip kullanılması Pazarlama İnovasyonu olarak adlandırılır. Bir işletmenin rekabet anlayışı yakalayarak bunu koruyabilmesi için çalışma ve iş yapış yöntemlerini geliştirmesi, farklılaştırması ve yenilemesi gerekir. Bu geliştirme, farklılaştırma ve yenileme faaliyeti ise organizasyonel inovasyon olarak adlandırılır" dedi. Örnek vererek inovasyonun öneminden bahseden Gürsaç, Farklılaşma'nın tanımı, Farklılaşma ile şirket yönetimi ve zihinsel dönüşüm konularında bilgi verdi.

 

Haber / Özge MERİÇ