Yeşil de resmi müracaatını yaptı    Yılmaz: Kapaklı’nın ak kadrolara ihtiyacı var    Künye    Reklam    Bize Ulaşın    12 Kasım 2018 Pazartesi   
Marmara Haber
  Kapaklı Çerkezköy Saray Çorlu Ergene M.Ereğlisi Hayrabolu Muratlı Süleymanpaşa Şarköy Malkara Türkiye Tekirdağ Edirne Kırklareli
Son Dakika Yazarlar Türkiye Konuşuyor Fotoğraf Galeri WEB TV T Haber E-Gazete Anket Haber Arşiv
 ANA SAYFA GÜNDEM SİYASET EKONOMİ SPOR DÜNYA EĞİTİM KÜLTÜR SANAT YAŞAM SAĞLIK MAGAZİN BİLİM TEKNOLOJİ RESMİ İLAN

Kurban Bayramı’nda beslenme önerileri

Uzmanlar, bayramda sağlık sorunlarıyla karşılaşmamak ve kilo almamak için dengeli beslenme kurallarına daha fazla özen gösterilmesi gerektiğini belirtti.

Kurban Bayramı’nda beslenme önerileri
  1. Facebook Paylaş

  2. Twitter Paylaş

  3. Google+ Paylaş

Yayın Tarihi: 19.08.2018 11:00 16 Punto 18 Punto 20 Punto 24 Punto

 

Uzmanlar, bayramda sağlık sorunlarıyla karşılaşmamak ve kilo almamak için dengeli beslenme kurallarına daha fazla özen gösterilmesi gerektiğini belirtti.

 

Kurban bayramını sağlıkla geçirmek için beslenme önerilerinde bulunan uzmanlar “Kurban bayramını sağlıklı geçirmek için öğün atlamak ve tatlı tüketimini sınırlandırmamak kilo alımına sebep olur. Bayramda da ideal kiloyu korumak için fiziksel aktiviteyi özellikle yürüyüşü aksatmamak gerekir. Su tüketiminin daha da önem kazandığı bayramlarda 2-2.5 litre su tüketmeye özen gösterilmelidir” dedi.

“TUZU VE BAHARATI EN SON EKLEYİN”

Kurban etinin aynı gün değil, 24 saat dinlendirilerek tüketilmesi gerektiğini dile getiren uzmanlar “Sağlıklı pişirme yöntemi olarak ızgara, sote ve fırınlama tercih edilmeli, kızartmalardan kaçınılmalıdır. Özellikle kalp damar sağlığı için fazlası son derece zararlı olan yağ kullanımı bayramlarda artmaktadır. Kullandığınız et yağlı ise pişirme sırasında ayrıca yağ eklenmemelidir. Posa alımını artırmak için et yemekleri sebzeli tercih edilmeli, eklenecek sebzeler çiğ olarak kullanılmalıdır. Mutfakta kızartmadan her alanda kaçınmak gerekir. Tuz ve baharatları sonradan eklenen ve kısık ateşte pişirilen et besin değerini korur, özelliğini yitirmez” dedi.

PİŞİRİRKEN ÇATALLA ÇEVİRMEYİN

Mangalda pişirilen etlerin kanserojen etkisini azaltmak için eti ateşin üstünde fazla tutmaktan kaçınmak gerektiğini söyleyen uzmanlar “Etler sık sık çevrilerek kuruması önlenmeli, bu işlemde çatal kullanılmamalıdır. Çatal kullanıldığında açılan delikten sıvı kaybı olacağından etler besin değerlerini kaybetmektedir. Etle ateş arasında 15 cm aralık olmasına dikkat edilmelidir” dedi.

ET SUYU EKLEMEYİN

Kurbanın kesilmesiyle başlayan et tüketiminin bayram boyunca devam ettiğini kaydeden uzmanlar “Bayram süresince gün içinde bir öğün et tüketilmemeli, tüketilen etin porsiyonu sınırlandırılmalıdır. ‘Ekmek tüketmiyorum, doyana kadar et yiyebilirim’ düşüncesinin yanlış olduğu unutulmamalıdır. Etin öncesinde bir kase çorba, beraberinde yeşil salata ve 1-2 dilim ekmek tüketilmesi et porsiyonunun sınırlandırılmasında kolaylık sağlayacaktır. Sağlıklı olduğu düşünülerek kullanılan et suyu ve kemik suyunun yağ içeriğinin yüksek olduğu hatırlanmalı, özellikle kalori alımının arttığı bayramlarda pilav veya çorbaya et suyu eklenmemelidir” dedi.

ET SALATA VE AYRAN ÜÇLÜSÜ

Kalori alımını dengelemek için etin yanında asitli içecek tüketiminden kaçınılması, bu içecekler yerine az şekerli komposto veya ayran tercih edilmesi gerektiğini söyleyen uzmanlar “Yoğurt demir emilimini azaltıyor düşüncesiyle ayran reddedilmemeli bunun yerine demir emilimini artırmak için salata eklenmelidir. Ev yapımı az şekerli limonatalar, taze meyve kompostoları ve soğuk bitki çayları da bayramda yemeklerinize eşlik edebilecek sağlıklı içeceklerdir” dedi.

İKRAMLARA DİKKAT

Bayramda da üç ana öğün şeklinde beslenmenin çok önemli olduğunu belirten uzmanlar, “Bayram sofraları ve ziyaretlerinde sunulan ikramlarda mümkün olduğunca az ve hafif olan gıdaların tüketilmesi gerekiyor. Bayramda özellikle şeker hastaları, kolesterol ve tansiyon problemi olanların çikolata ve şeker tüketimlerine dikkat etmesi gerekiyor. Şerbetli hamur tatlıları yerine taze meyve, meyveli ve sütlü tatlılar tercih edilebilir” dedi.

Haber / Ayşenur AYDIN

Etiketler:
Gönder Yazdır Yorum Yap Facebook Twitter FriendFeed Google
   YORUMLAR
   YORUM YAZ
Adınız :
E-mail :
Başlık :
Yorumunuz :
Güvenlik Kodu
:

   DİĞER HABERLER
  YAZARLAR
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
Akşam Gazetesi Cumhuriyet Gazetesi Dünya Gazetesi Fanatik Gazetesi Fotomac Gazetesi
Gunes Gazetesi Haberturk Gazetesi Hurriyet Gazetesi Milli Gazete Milliyet Gazetesi
Posta Gazetesi Radikal Gazetesi Sabah Gazetesi Sozcu Gazetesi Star Gazetesi
Takvim Gazetesi Türkiye Gazetesi Vatan Gazetesi Vakit Gazetesi Yeni Çağ Gazetesi
ANKET
ÇERKEZKÖY'E YAPIMI PLANLANAN TERMİK SANTRAL BÖLGEMİZ YAPILIR MI,YAPILMAZ MI?
YAPILMAZ
YAPILIR
YANLIŞ YERSİZ VE ÇAĞ DIŞI BİR YATIRIM
Kılıçdaroğlu grupta Tekirdağ’ı örnek gösterdi
Kılıçdaroğlu’ndan Tekirdağ örneği
Parti rozetini Akşener taktı
200 polisle şafak operasyonu; 16 gözaltı
İşcan: Çerkezköy hepimizin
AK Parti’den ‘fidan’ tepkisi
‘Vergimizi veriyorsak, yatırım istemek hakkımız’
Çatıdan düşen işçi hayatını kaybetti
Ehliyetine 6 ay el konuldu
İlk resmi başvuru Karadeniz’den
Son gün 30 Kasım
Eski Vali, Edirne'de teslim oldu
Aranan şüpheli noterde yakalandı
Marmara Haber Gazetecilik Ajans Ofset Marbaacılık Reklam Organizasyon San. ve Tic. Ltd. Şti
Fevzi Paşa Mahallesi Fevzi Paşa Caddesi No:89 Çerkezköy / TEKİRDAĞ
Tel: 0 282 725 26 10 - 725 26 80 Fax: 0 282 725 26 44
e-mail: haber@marmarahaber.com.tr

Künye    Reklam    Bize Ulaşın
sanalbasin.com yesidir