Avrupa'ya hızlı tren ile bağlanacağız

İstanbul'la Edirne arasını 1 saate indirecek 'Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren' projesi ile Halkalı istasyonundan başlayacak 11 duraklı hat, Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne'den geçerek Bulgaristan sınırına bağl

GÜNDEM 19.08.2016 18:47:00 0
Avrupa

229 KİLOMETRELİK HAT

 

Kapıkule'ye uzanan 'Halkalı Kapıkule Demiryolu' hattı, rotasına eklenen yeni duraklarla hızlı tren olarak yeniden hayata geçiyor. 2011 yılı yatırım programına alınan ancak aradan geçen zaman içinde hala ihalesine bile çıkılamayan hızlı tren projesinin teknik detaylarının yer aldığı Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporu açıklandı. 2 milyar 750 milyon TL bedel biçilen proje gelecek ay 'İnceleme Değerlendirme Komisyonu'nda (İDK) değerlendirilecek. Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana hizmet veren hat yenilenerek bazı kısımlarda rotası değiştirilecek. İstanbul Halkalı İstasyonu'ndan başlayan yaklaşık 229 kilometrelik hat, Avrupa'ya giriş noktalarından biri olan Edirne Kapıkule İstasyonu'nda son bulacak.

 

ÇERKEZKÖY SANAYİSİNİN YÜKLERİ DE TAŞINABİLECEK

 

Kapıkule'den sonra Bulgaristan sınırına bağlanacak demiryolu hattının başlangıç noktası olan Halkalı istasyonun ise Marmaray hattı ile entegre olması planlanıyor. Projeye göre Kırklareli'nde bulunan Büyükkarıştıran İstasyonu'ndan Tekirdağ Limanı'na, Tekirdağ Limanı'ndan ise feribot taşımacılığı ile Derince ve Bandırma limanlarına aktarılabilecek. Ayrıca Çerkezköy istasyonunda sadece yolcular değil, Çerkezköy Bölgesinde yer alan sanayi tesislerinin yükleri de taşınacak.

 

HATTA 11 İSTASYON BULUNACAK

 

11 adet istasyonun bulunacağı hatta, halihazırda bulunan Halkalı, Çerkezköy, Edirne ve Kapıkule istasyonları kullanılmaya devam edilecek. Halkalı, Ispartakule, Çatalca, Çerkezköy, Büyükkarıştıran, Lüleburgaz, Babaeski, Havsa, Edirne, Kapıkule istasyonlarının yer aldığı rotada, saatte 200 km hıza ulaşacak tren elektrikli ve çift hatlı olacak. Demiryolu hattının 73 kilometrelik kısmı İstanbul, 40 km'lik kısmı Tekirdağ, 62 kilometrelik kısmı Kırklareli ve 54 km'lik kısmı Edirne sınırları içerisinden geçecek. İnşaatın, projelendirme çalışmalarının ve ihalesinin ardından 3 yıllık süre içerisinde tamamlanması bekleniyor. ÇED raporundaki proje detaylarına göre, tren hattı için 6 viyadük, 23 köprü, 2 tünel, 7 yeni istasyon inşa edilecek. Hattın, Halkalı-Ispartakule istasyonu arasında kalan kısmının TCDD'nin özkaynakları ile, Ispartakule-Çerkezköy arasındaki kısmın ulusal fonlardan, Çerkezköy-Kapıkule arasında kalan kısmın ise Avrupa Birliği hibesiyle yapılması planlanıyor.

 

TARİHİ İPEK YOLU CANLANACAK

 

Hat üzerinde bulunan illerin kalkınmasına hız katacak olan proje ile bir anlamda tarihi 'İpek Yoluö da tekrar hayata geçmiş olacak. Halkalı - Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi'nin yanı sıra Sivas - Kars Hızlı Tren Projesi, Ankara-Sivas Hızlı Tren Projesi, İstanbul-Ankara Hızlı Tren Projeleri de bütünün diğer parçalarını oluşturuyor. Hızlı Trenin en fazla etkileyeceği illerden biri olan Edirne'nin Belediye Başkanı Recep Gürkan, projenin kente sağlayacağı katkıyı şu sözlerle dile getirdi: "Projeyi hem ticari, hem turistik hem de ulaşım açısından olumlu görüyoruz. Bu hattın Kapıkule'den sonra Avrupa'ya uzanması Edirne'nin hem turistik bir destinasyon olması, hem de daha çok ziyaretçi almamız açısından önemli katkılar sağlayacaktır. Edirne özellikle İstanbul ve çevre illerinden çok sayıda turist alıyor. Yıllık turist sayısı 3 milyona ulaşıyor. Bu 3 milyonun hepsi karayoluyla geliyor. Tren hem bu sayı arttıracaktır, hem de trafik yoğunluğunu azaltacaktır" dedi. Hızlı trenin ticarete yapacağı katkıya da değinen Gürkan, "Kapıkule dünyanın ikinci büyük kara sınır kapısı. Yılda 2,5 milyon insan giriş çıkış yapıyor. Dolayısıyla ticaret hacmi de çok büyük. Proje ticareti de olumlu etkileyecek. Hangi açıdan bakarsanız olumlu bir gelişme" dedi.

 

Marmara Haber