Okul müdürlerine eğitim semineri verildi

Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ilçedeki okul yöneticilerine yönelik Gelişim Üniversitesi işbirliğiyle dün Çerkezköy İlçe Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü Konferans

GÜNDEM 3.02.2016 14:39:00 0
Okul müdürlerine eğitim semineri verildi

Konferansa Çerkezköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Erdoğan, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü İrfan Danışmaz,İlçe Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Necmi Akman olmak üzere Okul Müdürleri ve Müdür Yardımcıları katıldı.

HALKLA İLİŞKİLERİN TEMEL AMACI TOPLUM BÜTÜNLEŞMESİNİ YARATMAK

Konferansın konuşmacısı İstanbul Gelişim Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Müzeyyen Sevtap Aytuğ, “Çalışanlar çalıştıkları kurumun en değerli varlıkları oldukları için önemli ve değerli varlıklardır. Kurum çalışanları hedef kitle üzerinde gerek kurum içinde gerek kurum dışında iyi bir imaj oluşturmak zorundadır.İçten ve dıştan gözlem yapmaktadırlar.Burada temel amaç çevrede yer alan kişi ve kuruluşlarla uyumlu ve olumlu ilişkiler kurmak, insan, toplum bütünleşmesini yaratmak, halkla ilişkilerin temel amacıdır.”dedi.

ÇALIŞANLAR KURUMUN EN DEĞERLİ VARLIĞIDIR

Doç.Dr. Müzeyyen Sevtap Aytuğ sözlerine şöyle devam etti: “Kurumların hedef grupları temelde kurum içi ve kurum dışı olmak üzere ikili ayrıma tabi tutulmaktadır. Bu gruptan içte olanlar, kurumun çalışanlarıdır ve kurumu hem içten, hem de dıştan gözlemledikleri için kurum açısından oldukça önemli bir etkiye sahiptirler. Kurum içi iletişimin muhatabı olan bu hedef kitle üzerinde bir imaj oluştuğunda bu, kendi çalışma ilişkilerini ve kendi çevrelerini dolayısıyla da dış hedef kitleyi de Çalışanlar kurumun en değerli varlığıdır. Çalışanlar kurumlarına minnettarlık duyduklarında topluma pozitif duydular gönderirler. Sonuç olarak çalışanlar arasında iyi niyeti ortaya çıkarmak önemlidir. İletişim bu yönde bir etki yapması açısından önemli bir araçtır.”

KURUM ÇALIŞANLARININ VERİMLİLİĞİNİN ARTMASI KURUM İÇİ İLETİŞİM ETKİLİ OLMALI

Seminerde uluslararası istatistiki bilgilere değinen Doç.Dr. Müzeyyen Sevtap Aytuğ, “Almanya’da yapılmış olan bir araştırmaya göre işlerinden memnun olan çalışanların yüzde 82’si kendilerini kurumları hakkında her zaman için “Çok iyi” bilgilendirilmiş olarak hissetmektedirler. Buna karşın işinden memnun olmayan kişilerin yüzde 77’si kurumlarından yeterli bilgi alamadıklarını vurgulamışlardır. Bu araştırma sonuçları, kurumun çalışanlarının verimliliklerinin artması için kurum içi iletişimin ne kadar etkili olduğunu göstermektedir. Dahili iletişim sık sık kurum içi halkla ilişkiler veya insan ilişkileri şeklinde de kullanılmaktadır. Halkla ilişkiler bir bakıma toplum içinde belirli gruplarla insancıl ilişkilerin geliştirilme sanatıdır. İnsan ilişkilerinin temel amacı kurumda ‘mekanik ve ekonomik’ insan yerine ‘Mutlu ve sosyal insan’ imajını yaratmaktır.”dedi.

HALKLA İLİŞKİLER MUTLU BİR ÇEVRE OLUŞMASINI SAĞLAR

Doç Dr. Aytuğ, kurum içindeki idarecilerin kurum dışındaki halkla ilişkilerinin de kurumla olan diyaloğu daha iyi ve üst düzeye çıkacağını ve mutlu bir çevre oluşmasını sağlayacağını da belirterek, “Halkla ilişkiler ise mutlu bir çevre amacını güder. Çevrede yer alan kişi ve kuruluşlarla uyumlu ve olumlu ilişkiler kurmak, insan, toplum bütünleşmesini yaratmak, halkla ilişkilerin temel amacıdır. Bu yapısıyla ‘mutlu insan’ sloganını benimseyen insan ilişkileri ile ‘mutlu çevre’ yaratmak isteyen halkla ilişkilerin özetle birleştikleri görülür. Halkla ilişkiler ile insan ilişkileri arasındaki başlıca ortak nokta ise saptadıkları hedefin ve geri bildirim sürecinin benzerliğidir. Her ikisi de kurumun hedef kitlesinde hem iç, hem de dış grupları dikkate alır. İnsan ilişkileri daha çok iç grubu hedef almaktır.”diye bilgi verdi.

ÇALIŞANLARIN BİLGİ VE BECERİLERİNİ GELİŞTİRMELERİ AÇISINDAN EĞİTİM ÖNEMLİ

İstanbul Gelişim Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Müzeyyen Sevtap Aytuğ, kurum çalışanlarının bilgi ve becerilerini geliştirmeleri açısından bu tür eğitimlerin önemli olduğuna da dikkat çekerek, şunları kaydetti: “Kurum içi iletişimde çalışanlara organizasyonun amaçları, felsefesi, hakkında bilgiler verilmelidir. Kurum içi iletişim çalışmalarında göz önünde bulundurulması gereken noktalar şunlardır: Aşağıdan yukarıya ve yukarıdan aşağıya çapraz ve dışa dönük akışının tespit edilmesi. Kuruluştaki olumlu ya da olumsuz tüm gelişmeler hakkında çalışanları haberdar etmek. Kuruluşun planlaması, hedefleri, pazarlama ve reklam hedefleri hakkında çalışanları bilgilendirmek. Kuruluşun yayın araçları yolu ile çalışanları bilgilendirmek. Kararların alınmasına çalışanların katılması. Kuruluş içinde görüşlerini bildirme olanağının varlığı. Çalışanların bilgi ve becerilerini geliştirmeleri açısından eğitilmeleri. İyi bir çalışma durumunda çalışanın övülmesi ve takdir edilmesi.Üstün başarıları parasal olarak ödüllendirmek.Düzenli kuruluş toplantıları yapmak.Çalışanların aileleri ile ilişkilere girmek ve kurum aile bütünleşmesini sağlamak.Çalışanlara yönelik olarak geliştirilmiş olan iletişimin şu noktaları kapsamalıdır: Çalışanların morallerinde ve çalıştıkları kuruma karşı olan tutumlarında olumlu ve fark edilir bir biçimde düzelme ve pozitif bir yaklaşım sağlaması.Kurumun kendisi ve hedefleri konusunda bilgi ve anlayış düzeyinde gelişme.Kurum içerisindeki gruplar arasında anlamazlık ve çıkar çatışması durumlarında azalma.Üretkenliğin ve motivasyonun artması.”

İLETİŞİMİN ÖNEMİ

Çalışanlara yönelik iletişimin temel görevlerini sıralayan Doç.Dr. Aytuğ, “Kurumsal felsefenin, kurumsal amaç ve düşüncelerin iletilmesidir. Kurum imajı kavramı içerisinde çalışanlara yönelik iletişimin çift anlamı söz konusudur. Birinci anlamı, tüm diğer iletişim şekilleri kuruluşun tanınması için hizmet eden kurumlar dahili iletişim aracılığıyla kendilerini çalışanlarına tanıtmak, göstermek isterler. Böylece çalışanlar kurumun hedefleriyle ve dolaysıyla kurumla bütünleşeceklerdir. Çalışanlara yönelik iletişim kısmen dışa yönelik olduğunda da yeni çalışanların kazanılması için önemli bir yardım sağlayacaktır. İkinci anlamı ise, çalışanlara yönelik iletişim kurumsal davranış için bir temel oluşturacaktır. Çalışanlara iletilen bilgiler ne kadar iyi, makul ve ikna edici olursa onların kurum ile bütünleşmeleri ve dolayısıyla daha verimli olmaları sağlanacaktır.”diye sözlerini tamamladı.

Haber/Seyit SÜREN