Minik elleriyle fidan diktiler

Kapaklı'da TEMA'nın Eğitim Programı kapsamında anaokulu öğrencileri minik elleriyle fidan dikti.

GÜNDEM 27.03.2015 20:00:00 0
Minik elleriyle fidan diktiler

Minik öğrencilerin doğayı tanıyıp sevmelerini ve çevreye karşı farkındalık kazanmalarını sağlamayı amaçlayan Kapaklı Anaokulu’nda uygulanan Minik TEMA Eğitim Programı kapsamında öğrenciler evde yetiştirdikleri bitkileri okul bahçesine dikti. Etkinlikte Kapaklı Tema yetkilileri Ali Ülger ve Bekir Karagöz de yer aldı.

BİTKİLERİNİ OKUL BAHÇESİNE DİKTİLER

Kapaklı Anaokulu öğrencileri evlerinde tohumdan yetiştirdikleri bitkileri Odman Haftası kapsamında düzenlenen programla okullarının bahçesine dikti. Program Kapaklı Anaokulu öğrencilerinin, doğa ve ormanla ilgili öğrendikleri şarkıları coşkuyla seslendirmesi ile başladı. Ardından, TEMA Vakfı Kapaklı Gönüllü Sorumlusu Ali Ülger, çocuklara yetiştirdikleri çiçekler ve doğayla ilgili sorular sordu. Minik TEMA’cılar daha sonra “Tohum, Fidan, Ağaç” oyunuyla eğlenceli dakikalar yaşadı.

MİNİK TEMACILARA ROZETLERİ VERİLDİ

Toprakla temas etmenin keyfine varan minik öğrenciler, bu sayede bütün negatif enerjilerini üzerlerinden attı. Çiçek dikiminin ardından TEMA gönüllüsü olan öğrencilere rozetleri ve üyelik kartları verildi. TEMA Vakfı Kapaklı Gönüllü Sorumlusu Ali Ülger öğrencilerden doğayı ve çevreyi koruyacaklarına dair söz aldı.

AĞAÇ YAŞKEN EĞİLİR

Çocukların en hızlı gelişim dönemlerinin 3-6 yaş arası olduğunu kaydeden okul yönetimi, “Çocukların bu dönemdeki deneyimleri, ömür boyu sahip olacakları değer yargılarını, alışkanlıkları ve kimliğini belirler. Dolayısıyla hayatın ilk yılları, çocuklara doğa sevgisi kazandırmak için iyi bir fırsattır. Çünkü ağaç yaşken eğilir” ifadelerini kullandı.

PROGRAM HER GEÇEN GÜN ÇIĞ GİBİ BÜYÜYOR

Minik TEMA Programı’nın, Milli Eğitim Bakanlığı’nın desteğiyle 2010 yılından bu yana uygulanan Türkiye’nin en kapsamlı toprak odaklı erken çocukluk çevre eğitimi programı olduğunu kaydeden okul yönetimi, “Programın amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların doğa ile olan bağlarını güçlendirmek, doğada kaliteli vakit geçirmelerini sağlamak ve sosyal gelişimlerini desteklemektir. Geliştirilen bu program her geçen gün çığ gibi büyüyor” açıklamalarında bulundu.

ÇOCUKLARIN DOĞAYLA İÇ İÇE OLMASI GEREKİYOR

Çocukların, zamanlarının çoğunu kapalı mekanlarda, elektronik aletlerle geçirmesinin birçok fiziksel ve psikolojik rahatsızlığı tetikleyen ya da ağırlaştıran bir etken olduğuna dikkat çeken yetkililer, “Son yıllarda yapılan bilimsel çalışmalarla bu durum ‘Doğa Yoksunluğu Sendromu’ olarak adlandırılıyor. Çocuklarımızın bu tarz psikolojik ve fiziksel rahatsızlıklar yaşamamaları için doğayla daha çok iç içe olmaları gerekmektedir. Sürdürülebilir insan hayatı için doğanın korunması gereklidir ve gelecek çocuklarımızın elindedir” ifadelerini kullandı.

Haber / Ahmet KARDEŞ