HEMA'dan Dünya'ya LNG yakıt pompası ihracı

ÇOSB'de yaptığı teknoloji üretimleri ile dikkat çeken HEMA Otomotiv Sistemleri A.Ş, 2014'te yaptığı yatırımların karşılığını almaya başladı. HEMA Kuzey Amerika ve Avrupa'

GÜNDEM 26.02.2015 19:29:00 0
HEMA

Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyetlerini sürdüren Hema Otomotiv Sistemleri A.Ş. ile Kanadalı Westport firması arasında sıvı doğalgaz yakıt sistemleri Tedarik Anlaşması imzalandı.

KUZEY AMERİKA VE AVRUPA’YA İHRACAAT

Kanadalı Westport şirketi ile Hema Otomotiv Sistemleri A.Ş.arasında uzun vadeli tedarik anlaşması imzaladı. Öncelikli olarak 10 litre üzeri motor hacmine sahip yüksek yakıt tüketimi olan ağır ticari araçlarda uygulanmak üzere üretilen LNG pompaları Türkiye’den Kuzey Amerika ve Avrupa’ya gönderilecek.

2015’TE 18 MİLYON CİRO ÖNGÖRÜLÜYOR

Anlaşma ile Hema Otomotiv Sistemleri A.Ş.2014 yılında yapılan ana sanayi otomotiv testlerinin başarı ile tamamlanmasını takiben ön seri sevkiyatlarına başladığı bildirildi. 2015 yılında seri sevkiyatların yıllık 2 milyon dolar ile başlamasını takiben önümüzdeki yıllarda 18 milyon dolar ciro gerçekleştirilmesi öngörülüyor. Hema Otomotiv Sistemleri A.Ş.’nin üreteceği, sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG) pompası ticari araç filoları için yakıtta motor hacmi ve yapılan kilometre ile doğru orantılı olarak yüzde 30-50’ye varan tasarruf sağlayabildiği belirtildi.

ÇİFT YAKITLI MOTORLARIN YAYGINLAŞMA SEBEBİ MALİYET VE ÇEVREYE DUYARLILIĞI

Hema Otomotiv Sistemleri A.Ş.Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Hattat yapılan bu anlaşmayla ilgili olarak şunları söyledi:  " Ticari araç motor teknolojisinde çift yakıtlı motorların her geçen gün yaygınlaşmasının başlıca sebebi yakıt maliyetleri ve çevreye duyarlılığın artmasıdır. Çevre duyarlılığının yurdumuzda olduğu gibi tüm Dünya da artması sonucu salınım seviyesini düşürmek en birinci hedef olup bunun içinde araç üreticileri LNG-CNG-LPG gibi benzin ve dizele alternatif yakıtlara yönelmektedir. Sıvı doğalgaz kuyudan çıkarıldığı hali ile kullanılabilmekte olup; diğer yakıtlar gibi rafineri işlemine tabi tutulmasına gerek yoktur ve maliyette ciddi bir fark yaratır. Temiz yanan bir yakıt olduğundan sadece yakıt tasarrufu değil araç bakım giderlerini de ciddi oranda azaltır. Sıvı doğalgaz genelde boru hatları ile taşındığından karayolu ile taşınan yakıtlarda görülen tehlike ve ekstra masraf yoktur. Ticari araç sektörünün yanı sıra daha büyük motor hacimli gemi, demiryolları uygulamalarında da kullanılabilen bu teknoloji gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır.”

2020’DE 70 MİLYONUN ÜZERİNDE BEKLENMEKTE

2004 yılında dünyada 4 milyon adet sıvı doğalgaz ile çalışan araç varken 2010 yılında bu rakamın 13 milyon adede yükseldiğini hatırlatan Hattat, şöyle devam etti: “ 2020 yılında ise yollarda 70 milyonun üzerinde sıvı doğalgazla çalışan araç olması beklenmektedir. Şu an yürütmekte olduğumuz proje ile öncelikli hedef kitlemiz ağır ticari araçlardır. Bu klasman ‘Heavy Duty Trucks Class 8’ olarak sınıflandırılmıştır ve taşıma kapasitesi 14 bin 969 kilogram ve üzeridir. Freightliner, International, Kenworth, Mack, Peterbilt, Volvo, Daimler gibi otomotiv firmaları bu klasmanda araç üretmekte olup; bu ana sanayiilerin bir kısmında ürünlerimiz test ve numune aşamasındadır.”

SIVI DOĞALGAZIN GELECEĞİNE İNANIYORUZ

HATTAT Grubu olarak tabii kaynakların en verimli ve çevreye duyarlı şekilde sanayii’ye kazandırılmasını hedefliklerini kaydeden Hattat,  sıvı doğalgaz piyasasının geleceğine de inandıklarını söyledi. Hattat, “İşte bu maksatla LNG pompaları gibi geleceğin ürünlerine yatırım yapmaya devam ederek imalat sektörünün bu dalında da büyümek istiyoruz." dedi

Sıvı doğalgaz teknolojisinin diğer yakıt teknolojilerine oranla farklılığı hakkında bilgi vererek açıklamasını tamamlayan Hattat, şunları dedi: CO2 salınımı benzine göre yüzde 25, LPG’ye göre yüzde 12 daha düşüktür. Sera etkisi yapıcı gaz miktarı dizele kıyasla yüzde 22, benzine kıyasla yüzde 29 daha düşüktür. NOx salımı dizele göre yüzde 70, benzin ve LPG’ye göre yüzde 30 daha azdır.

Marmara Haber