Banka ATM'leri FÖM merkezi mi oldu?

Vatandaşın bankaları "meşgul" etmemesi (!) düşüncesiyle, fatura ve resmi ödemeler için ATM'lere yönlendirmesi, ATM önünde lüzumsuz kuyruklara sebep olurken, ATM'leri kullanmak için gelen

GÜNDEM 19.01.2015 15:47:00 0
Banka ATM

Vatandaşın bankaları “meşgul” etmemesi (!) düşüncesiyle, fatura ve resmi ödemeler için ATM’lere yönlendirmesi, ATM önünde lüzumsuz kuyruklara sebep olurken, ATM’leri kullanmak için gelen müşteriler için de kuyruk çileye dönüşüyor. Konuyla ilgili gazetemizi arayan okuyucularımızın ortak şikâyeti banka ATM’lerinde mesai saatlerinde lüzumsuz işlem kuyruklarının ATM’leri kilitlediği yönünde.

Vatandaşın şikâyeti özetle şöyle: “Sıradan değil lüzumsuz yere beklemekten çıldıracak noktaya geliyoruz. Çünkü kimi elektrik, su, doğalgaz faturasını yatıran, kimi öğrenci harcını, kimi bilmem ne tür vergi ve SGK ödemesini yatıran vatandaş hangi işlemi nasıl yapacağını bilemediği için bankamatik önünde tuştan tuşa pösteki sayıyor. Diğer gariban da az sonra onun haline düşeceği için öndekinin bu acemiliğine sabrediyor. Tecrübesizliğin verdiği bekleme işlemi saatlerce sürüyor.

Banka bu vatandaşların faturasın içeriden niye kabul etmiyor? Çünkü vezneyi bunlarla meşgul etmek istemiyor. Bu şu anlama geliyor. Bankoda görevlendirilen memurun hizmet vereceği müşteri bankaya para yatıran veya bankadan kredi çeken vb. kendi müşterisidir. Bankanın diğer ödemeleri banka için angaryadır. Dolayısıyla bu sıradan iş için müşteri bankayı meşgul etmesin. Ne yapsın? Çıksın dışarıda ATM’de kendi kendine sorup soruşturarak deneme yanılma ile öğrensin, ödemesini yapıp çekip gitsin. Yapamaz ise çok da tın…

Ama bu insanların çoğu ATM önünde işlemini nasıl yapacağını öğrenene kadar akla karayı seçiyor. Diğer müşteri de onu bekliyor… Zaten o da öndekinden pek farklı değil.”

Konuyla ilgili banka yetkililerine ve özellikle BDDK’ya seslenen okuyucular bu uygulama vatandaşı değersiz görmek değil midir? Yazık değil mi bunca insanın harcadığı zamana, eziyete, çileye?

Madem iyi banka imajı vermek için böyle bir uygulama var diyerek vatandaşın ağzına bir parmak bal çalıyorsunuz. Hiç olmazsa ATM’lerin başına bir görevli verseniz de bilmeyenlere kılavuz rehber olup işi sağlıklı ve hızlı yapmaya aracı olsa. Bir görevliyi bile istihdam etmekten aciz misiniz? Hayır! Çünkü sayın müdürlerim vatandaşın dışarıdaki harcadığı vakti, çektiği sıkıntıyı görmüyor ki?” diye dert yanıyorlar.

Bir başka müşterinin konuyla ilgili açıklaması ise şöyle: “Tamam eyvallah…Banka olmanızın verdiği özellikten dolayı sadece parası olana hizmet veriyor olabilirsiniz. Ama bu uygulamayla bilerek bilmeyerek, aynı zamanda bankamatikten para çekecek olan müşterilerinizi de bekletmiş olmuyor musunuz? Lütfen ya fatura vb. gibi sizin için angarya işleri almayın. Ya da bu hizmeti veriyorsanız adam gibi verin de ATM önünde insanlara pösteki saydırmayın. Gerçekten bu insanlar bu kadar değersizliği hak etmiyor. Bu ülkenin insanına parası olmasa bile birazcık değer verin”

Marmara Haber