Otogar Allah'a emanet!

Çerkezköy'ün yeni otogarında bir olay olsa müdahale edecek ne bir polis ne de bir zabıta noktası bulunmuyor! Günlük bazı şikayetler ise, vatandaşlarla otogar işletmecileri arasında tartışmaların ?

GÜNDEM 22.09.2014 14:26:00 0
Otogar Allah

Yaklaşık 5 ay önce faaliyete geçen Çerkezköy’ün yeni otogarında her şey düşünülmüş ama her yüzlerce yolcunun gidip geldiği yerde ‘güvenlik’ düşünümemiş! Çerkezköy Otogarı’nda ne bir polis noktası ne de zabıta birimi bulunmuyor. İşletmeciler ve yolcular günlük şikayetlerini birbirleri ile tartışarak çözmenin yolunu arıyor!

 

OTOGAR DA NE POLİS NE ZABITA VAR

Her gün yüzlerce yolcuyu ağırlayan Çerkezköy Otogar’ı adeta Allah’a emanet çalışıyor. Yaklaşık 5 ay önce faaliyete geçirilen otogarda ne Belediye zabıta bulunduruyor ne de Emniyet polis. Otogar işletmecileri, bu durumun zaman zaman yaşanan sorunların büyümesi halinde ciddi bir sorun olarak karşılarına çıkacağından yakınıyor. İşletmeciler, “Burada bir olay olsa, müdahale edecek ne polis var ne de şikayetleri dinleyecek karakol! Otogarlarda ‘Polis noktaları’ olur ‘Zabıta birimleri’ bulunur. Ama maalesef bizim otogarda yok.”diyor.

 

BAKIMSIZ VE TEMİZLİK YOK

Otogar işletmecileri, otogarın yeni faaliyete geçmesine rağmen bakımsızlığından da şikayetçi. İşletmeciler, “Sıkıntılar çok ama ilgilenen yok!Yolcular içerde sigara içiyor. Bizler uyaramıyoruz. Zabıta olsa burada onlar uyarabilir. Maalesef yeni otogar bakımsızlıktan kısa sürede kapı, penceresi kırılıp gidecek. Kim buranın sorumlusu belli değil.”diyorlar.

 

ZABITA SÖZÜ VERİLDİ AMA YILBAŞINA KALDI

Ayrıca işletmeciler, Belediye’den otogarda sürekli görev yapacak zabıta istediklerini kendilerine bunun sözü verildiğini ama aradan 4 ay geçmesine rağmen zabıta birimi oluşturulmadığını söyledi. Belediye’nin yılbaşında otogarda zabıta birimi oluşturacağını söyelen Otogar İşletmecileri, “Dört ay geçti. Şimdi de yılbaşında diyorlar.” açıklamasını yaptı.

 

YOLCULAR ŞİKAYETLERİNİ KİME ANLATACAK

Öte yandan otogarda polis noktası ya da zabıta birimi olmaması yolcular tarafından da tepki görüyor. Yolcular, zaman zaman otogar işletmecileri ya da otobüslerle ilgili şikayetleri olduğunu ancak bunları bildirecekleri bir polis merkezi olmadığı için şikayette bulunamadıklarını dile getiriyor. Yolcular, “Buradan her gün yüzlerce yolcu otobüslerle yolculuk yapıyor. Her an her şey olabilir. Otobüslerde ya da otogarda bilet gişelerinde bir sorun yaşayabilirsiniz. Bu sorunu kendimiz mi çözeceğiz. Şikayet dinleyecek bir merkez yok. Polise şikayetimizi 155’i arayarak mı yapacağız? Yine otogarla ilgili şikayetlerimizi zabıtaya bildirebiliriz. Ama bir zabıta birimi yok.”diye konuşuyor.

 

Haber / Abdulhamit ALBEZ