Keşan'da Aile İşletmeleri Kongresi

Keşan Ticaret ve Sanayi Odası (Keşan TSO) İstanbul Kültür Üniversitesi işbirliğinde, Keşan'daki aile işletmelerinin katıldığı 6. Aile İşletmeleri Kongresi 10-11 Nisan tarihlerinde gerçekleşti

GÜNDEM 15.04.2014 22:06:00 0
Keşan

Kongre dönüşü konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Helvacıoğlu “Aile İşletmeleri Kongresi’ne katılımımız son derece önemliydi. Ülke ve bölge işletmelerimizin %90’nı aile işletmelerinden oluşmaktadır” dedi

NESİLLERARASI BAKIŞ AÇISI ÇOK DEĞİŞTİ

Nesiller arası işe bakış açısı son derece farklılaştı diyen Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Helvacıoğlu “Yenidünya ekonomisinde çok hızlı gelişmelere şahit oluyoruz. Kuşaklar arası çatışmaların çoğaldığı bir dönem yaşıyoruz” dedi. “Baba – oğul veya amca – yeğen gibi aile ortaklıklarında iş çatışmaları şirketlerin sonlanmasına sebep olmaya başladı” diyen Helvacıoğlu: “Aile şirketlerindeki büyüklerin kaybetme korkusu, gençlerin ise şirketi büyütme hamleleri çelişkileri de beraberinde getiriyor. Kısacası; aile şirketlerinde duygusal bağlara yer veriyoruz. Baba-oğul birbirini çok seviyor ama iş hayatında anlaşamayabiliyor. Bu sorunları çözmek için şirketin kurumsallaşması gerekiyor” diye konuştu.

SÜRDÜRÜLEBİLİR İŞLETMELER İÇİN AİLE ANAYASASI ŞART

Helvacıoğlu açıklamasını şöyle sürdürdü; “Aile işletmeleri duygusallığı bırakıp Aile iş ilişkilerini kurallara bağlamalı. Yani her büyük veya küçük işletmenin sürdürülebilir olması için “Aile Anayasası” oluşturması şarttır. Bu kurallar uygulanırsa aile sorunları ile işletme sorunlarının bir birine karıştırılmadığı ortaya çıkacak. Aksi takdirde aileler büyüdükçe aile bireyleri arasında farklılıklar ortaya çıkacağından gelecek kuşaklara hasta bir şirket kalır. Aile şirketi sorunlarının kaos yöntemi ile çözülemeyeceğini bilmemiz gerekir. Aile Şirketlerinde; Aile, Ortaklık ve Yönetim Kavramları Birbirine Girmiş Olması, Aile Şirketlerini Başarısızlaştırır. Yani Şirket Hissedarlara Değil, Hissedarlar Şirkete Hizmet Etmeli. Ortaklar egolarını şirketin üzerine çıkarmamalı. Türkiye’de ve bölgemizde sadece on firmadan biri 3. Kuşağa geçiş yaparak ayakta kalabilmektedir. Çünkü aileler şirketlerinin yol haritasını oluşturmamaktadırlar. Ortak hedefin en önemli paydaş olduğu aile şirketlerinde, çocukların eğitimi önem kazanıyor. Çocuklarımızı varlık içinde büyütmemek gerekiyor. 2. ve 3. Kuşakların yetiştirilmesinde en önemli unsur varlık eğitimidir. Yeni nesil varlıkları bilmeli, nasıl temin edildiğini onlara anlatmalıyız. Aksi takdirde varlıkların kazanıldığını anlatmazsak, geçmişini bilmeyen nesil işinde kıymetini bilmez, sorumluluk azalır işletmeyi ileriye taşıyamayıp şirketin sonunu hazırlar. 20’ye yakın aile işletmemizi götürdüğümüz Kongrenin verimli geçtiğini söyleyebiliriz. Önümüzdeki sonbaharda aile şirketleri ile ilgili Keşan’da yapılacak olan aile şirketleri çalıştayı için odamızın çalışmalara başladığını söyleyebiliriz. İstanbul Kültür Üniversitesi işbirliğiyle katıldığımız kongrenin Keşan’da yapılacak olması işletmelerimizin de gelişmesini sağlayacak.”

HBER MERKEZİ