Yenidünya ticaretinde yöntemler değişti

İstanbul Fuar Merkezi'nde düzenlenen Mobilya Fuarı'nı (İSMOB) ziyaret ederek burada stant açan Keşan Ticaret ve Sanayi Odası üyesi Kayahan Mobilya'yı ziyaret eden Oda Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, fua

EKONOMİ 4.02.2014 16:34:00 0
Yenidünya ticaretinde yöntemler değişti

 MESLEĞİNDE FARK YARATMIŞ

 

Fuarların iş hayatına vizyon kattığını belirten Mustafa Helvacıoğlu, ticari başarının formülünü ise yenileşmek olarak tanımladı. Mobilya sektörüne sadesehpa.com adresiyle hizmet vermeye hazırlanan Keşan TSO üyesi Kayahan Mobilya’nın fuarda açmış olduğu standa gerçekleştirdiği ziyarette bölge adına oldukça gururlandığını dile getiren Helvacıoğlu, Kayahan Mobilya’nın mesleğinde fark yaratmış, yenilik yapmış ve işletmesine vizyon kazandırmış olmasınınbölge adına örnek bir işletme davranışı olduğunu söyledi ve uluslararası pazarda yer almaya çalışan işletme yetkilisi Tuncay Kayahan ve ekibini tebrik etti.

 

HER GÜN “BEN İŞİME NE KATARIM” DİYE DÜŞÜNMEK GEREK

 

İşlerin ve piyasaların durgunluğunu bahane etmemek gerektiğine işaret eden Helvacıoğlu, “Her sektör kendi alanındaki yenilikleri yapmak zorundadır. Ticari ligde mücadele edeceksek ya bir marka olacağız ya da bir markanın bayisi olacağız. Her gün “Ben işime ne katarım” diye düşünme içinde bulunmalıyız. Yenilenme ve buna bağlı olarak işletmelerimizin dinamik yapıda olmaları ticari potansiyeli arttırmanın en önemli faktörüdür. Keşan coğrafyasının, ticarete artılar kattığı son nüfus verilerinde de açıkça görünmekte. Çevremizdeki tüm ilçeler nüfusta göç verirken Keşan’da ciddi bir nüfus artışı olması, bölgenin her alanda çekim merkezi olduğunu göstermektedir. Tarım başta olmak üzere, turizm ve ticaret başlıklı ekonomik yapımızı ‘Altın Yumurtlayan Tavuğa’ benzetmek gerekir. O tavuğa yeterli gıdayı verirseniz ömür boyu altın yumurtlar. O halde tarım, ticaret ve turizm başlıklı sektörlerimize marka, yenilik ve vizyon katarak bölgemizi zenginleştirmek mecburiyetindeyiz. Bu vizyon ve zenginliğe girişimcilik ile sahip olabiliriz. Dolayısıyla fuarlarda bu gelişmişliğe vesile olan en önemli etkinliklerdendir.

 

KURALLAR DEĞİŞTİ

 

Dünyada satış yöntemlerinin değiştiğini ifade eden Helvacıoğlu, “Mesela 10 yıl önce simit nerede satılırdı? Tablada. Şimdi sarayda satılıyor. Simit yenidenmi icat oldu? Hayır. Sadece satış yöntemi değişti. Simitlerin saraylarda satılıp milyon dolar ciro elde edileceğini hangimiz hayal edebilirdik. Bakın şimdi Amerika’ya ihraç ediliyor. Dünyaya taşındı. İşte bu yapılmayanı yapmak düşünülmeyeni düşünmektir. Yenidünya ticaretinin de gereği budur. Eskiden iş yapmanın kuralı şuydu; ‘Komşun ne iş yapıyorsa sen de onu yap’ önümüzdeki hep başarılı bir örnek olur, onu takip ederdik. Şimdi esas başarıyı kimsenin yapmadığını yapmak getiriyor’. Değerlendirmelerinin sonunda ihracat konusuna da değinen Mustafa Helvacıoğlu, “İhracat konusundaillede ürettiğimizi satmak zorunda değiliz. Bayisi olduğumuz firmalarınürünlerini yurt dışına satmaya aracı olabiliriz. Yakınımızdaki Avrupa ve Balkan pazarını göz önünde bulundurursak, cesaret ve girişimciliğimizle bu iştede öncü olabiliriz. Kısacası ekonominin durgunluğunu fırsata çevirmek için yapılabileceklerin çok olduğunu düşünüyorum” dedi.

 

Haber / Emine LALE